اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان

حضور بانوان در عرصه کارگردانی کم‌رنگ است

خبرگزاری فارس: یک کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: بانوان کارگردان هرگاه پا به عرصه هنر نمایش گذاشتند، موفق بوده‌اند، اما امروزه در استان حضور خانم‌ها در عرصه کارگردانی کم‌رنگ شده است.

حضور بانوان در عرصه کارگردانی کم‌رنگ است

مسیح طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به قابلیت‌های اصفهان در ارتقای فرهنگ و هنر کشور اظهار داشت: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران محسوب می‌شود، اما متأسفانه از داشتن سالن اجرای مناسب برای اجرای نمایش‌های پلاتویی محروم است.

وی افزود: اصفهان به عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور که از لحاظ فرهنگ و هنر در دنیا حرفی برای گفتن دارد باید فضای بازتری را برای هنرمندان فراهم آورد.

کارگردان تئاتر هم‌چنین از بازدهی تئاتر اصفهان انتقاد کرد و بیان داشت: اصفهان به فضای فرهنگی گسترده و امکانات و حمایت مسئولان نیازمند است تا بتواند بیش از گذشته و در تمام حوزه‌های فرهنگ و هنر پیشرفت کند.

وی گفت: هر برنامه یا جشنواره تئاتری باید با هدف تکامل طراحی و برگزار شود، اما اگر جشنواره‎ها اصولی و منطقی نباشد، ضرر و زیان آن بیشتر از سود و پیشرفت آن است.

طاهریان در ادامه بیان داشت: امروزه جشنواره‎های تئاتر نقش هر از گاهی سر بلند کرده، سپس خاموش می‎شوند.

وی تصریح کرد: جریان اصلی تئاتر کشور باید با تکیه بر اجرای عموم برنامه‎ریزی شود و جشنواره‎ها نتیجه اجراها را به تثبیت برسانند و جشنواره‎های تئاتری باید از دل اجراهای عموم بیرون آیند و کیفیت آن مدنظر قرار گیرد.

این کارگردان در مورد کم‌رنگ بودن نقش خانم‎ها در عرصه کارگردانی اضافه کرد: بانوان کارگردان هرگاه پا به عرصه هنر نمایش گذاشتند، موفق بوده‎اند، ولی امروزه در استان حضور خانم‌ها در عرصه کارگردانی کم‌رنگ شده است.

وی در مورد ویژگی‎های آثار ارزشی و شاخص تأکید کرد: یک کار خوب دارای ویژگی‌هایی است و بسیاری از آثار تا مرحله بازبینی دارای ضعف‎هایی هستند که کارگردانان باید با مشورت و استفاده از نقطه‌نظرات کارشناسان و اساتید فن ضعف‎های خود را بپوشانند و به خلاقیت‎های بیشتری دست بزنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول