اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس برنامه‎های تلویزیون:

نباید نسبت به کارکردهای منفی تلویزیون بی‌تفاوت بود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس برنامه‎های تلویزیونی گفت: نمی‌توان کارکردهای منفی تلویزیون را در حد صفر پایین آورد، اما نباید نسبت به آنها نیز بی‌تفاوت بود.

نباید نسبت به کارکردهای منفی تلویزیون بی‌تفاوت بود

رضا ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تلویزیون در کشور ما یک رسانه ملی و دولتی است‌ و کاهش کارکردهای منفی آن همکاری همه‌جانبه‎ای را می‎طلبد.

وی افزود: گر چه به صفر رساندن کارکردهای منفی تلویزیون و سینما امکان‎پذیر نیست، اما نباید نسبت به آنها بی‎تفاوت بود، از این‌رو باید همه با هم دست به کار شویم تا این کارکردهای منفی تا حد ممکن کاهش یابد و در این راستا نقش مسئولان و متولیان، خانواده‎ها و مددکاران اجتماعی غیرقابل انکار است.

تحلیل‌گر امور اجتماعی و کارشناس برنامه‎های تلویزیون در ادامه بیان داشت: برنامه‎سازان و تولیدکنند‎گان برنامه‎های تلویزیونی باید‌ از پی‎آمدها، خطرها و آسیب‌پذیری و تأثیرگذاری نمایش‎های خشونت‌آمیز بالای روان و سلامت روحی کودکان و نوجوانان آگاهی تمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یونسکو کنفرانس‎های مختلف بین‌المللی درباره کودکان و رسانه‎های جمعی به ویژه تصویری برگزار می‎کند، تأکید کرد: فعالان در عرصه ساخت فیلم کودک و نوجوان و هم‌چنین برپاکنند‎گان جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید با جایگزین کردن برنامه‎های مناسب و حذف برنامه‎های خشونت‌آمیز سعی و تلاش لازم را انجام دهند.

ادیب تصریح کرد: تأثیر نمایش استعمال مشروبات الکلی،‌ دخانیات، مواد مخدر،‌ قتل و ستیزه‌جویی نباید در برنامه‌ها و فیلم‌های کودک و نوجوان لحاظ شود و نباید چنین برنامه‎هایی در تلویزیون برای حفظ سلامت روحی و روانی کودکان و نوجوانان نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید جلو نمایش فعالیت ‎خشونت‌آمیز در تلویزیون گرفته شود، گفت: کودکان سالم و به دور از خشونت، آینده‌سازان کشور و خدمت‌گزار مردم هستند.

کارشناس برنامه‌های تلویزیونی تأکید کرد: دست‌اندرکاران تلویزیون و رسانه‎های تصویری باید از کودکان و نوجوانان کشور درک عمیق داشته باشند و مطابق فرهنگ و نیازهای روحی و روانی جامعه برنامه‎های آموزشی، تنویری و تربیتی بسازند.

وی در پایان گفت: برنامه‌سازان ما باید مانند برخی از کشورها به ویژه اروپای شرقی که نمایش برنامه‎های خشونت‌آمیز ممنوع است و به بعضی برنامه‎های خشونت‌آمیز وقت معینی برای پخش ‌دهند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول