اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدای رسانه ملی خبر داد

فعالیت 120 شبکه رادیو و تلویزیونی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون صدای رسانه ملی گفت: در حال حاضر بیش از 120 شبکه رادیو و تلویزیونی در کشور فعال است که بسیاری از این شبکه‌ها برون مرزی و در خارج از کشور هم فعال هستند.

فعالیت 120 شبکه رادیو و تلویزیونی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ محمد حسین صوفی در آیین اختتامیه پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب که پنج‌شنبه شب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن آیت‌الله فاضل لنکرانی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد با اشاره به اینکه یاران، وفاداران، شیعیان و متعهدین به فرهنگ عاشورا و کربلا از همه ابزار از جمله سخنرانی، کتاب، ‌مطبوعات، فیلم و رادیو برای ترویج فرهنگ عاشورا استفاده کردند، خاطرنشان کرد: با توسعه تکنولوژی و پدید آمدن امکانات سایبری و مجازی و با به وجود آمدن اینترنت، این علم نیز برای معرفی همه ارزش‌ها که یکی از ارزش‌ها معرفی فرهنگ عاشورا است به خدمت گرفته شد.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به برگزاری طرح وبلاگ نویسی بوی سیب از سوی رادیو معارف، گفت: رادیو معارف یک پدیده رسانه‌ای جمهوری اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌ها و توسعه‌های کشور در زمینه‌های مختلف از جمله سدسازی، انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و خودکفایی در امور پزشکی و علمی و... اظهار داشت: زمانی ایران در بین 200 کشور جهان رتبه‌ای کمتر از دویست داشت اما در حال حاضر بحمدالله در حوزه علم و تکنولوژی جز ده کشور اول جهان هستیم.

صوفی خاطرنشان کرد: این موفقیت ها به دلیل آن است که ما علم را با توسل و تمسک به فرهنگ عاشورا توانسته‌ایم به تسخیر خود در بیاوریم و در همه عرصه‌ها از آن استفاده کنیم.

وی همچنین به پیشرفت‌های رسانه‌ای ایران طی سی و سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 120 شبکه رادیو و تلویزیونی در کشور فعال است که بسیاری از این شبکه‌ها برون مرزی هستند و در خارج از کشور هم فعال هستند.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه رادیویی معارف و کانال انگلیسی نداری اسلام را مولود جمهوری اسلامی دانست و گفت: هدف از راه‌اندازی این رادیو توسعه اهداف انقلاب اسلامی بود که بحمدالله در این زمینه موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

وی برگزاری طرح وبلاگ نویسی دینی را از جمله فعالیت‌های خوب رادیو معارف ذکر کرد و ابراز داشت: امسال پنجمین دوره این طرح برگزار می‌شود و به لطف خدا هر سال این طرح با پیشرفت و توسعه همراه بوده است.

صوفی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار بخش بین‌الملل این جشنواره راه‌اندازی شده است گفت: با توجه به موضوع بیداری اسلامی که حدود یک سال است که در کشور‌های منطقه ایجاد شده است، یکی از راه‌های معرفی تفکر بیداری اسلامی استفاده از ابزار رسانه به ویژه ابزار اینترنت و فعالیت‌های سایبری و مجازی است.

وی بر گسترش بخش بین‌الملل طرح ملی بوی سیب در دوره‌های آینده تاکید کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم جوانان بیشتری از کشورهای دیگر دنیا به ویژه از کشورهای اسلامی مخصوصا کشورهایی که موضوع بیداری اسلامی شروع شده است در این جشنواره شرکت کنند.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: امیدواریم با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های آینده طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب را گسترده طرح و با شکوه بیشتری برگزار کنیم و از این طریق بتوانیم بیش از گذشته فرهنگ معنوی و تربیتی عاشورا و کربلا را به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول