اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام خانه کارگر آذربایجان غربی:

جویندگان کار دنبال پشت میزنشینی نباشند

خبرگزاری فارس: قائم مقام خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: نباید جویندگان کار به دنبال پشت‌‌ میزنشینی باشند.

جویندگان کار دنبال پشت میزنشینی نباشند

علی صحرانورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید رسانه‌های جمعی برای تغییر فرهنگ حاکم بر جامعه مبادرت کنند چرا که تلاش همه افراد جویای کار برای یافتن پست سازمانی و اداری آفتی جدی در حوزه اقتصاد قلمداد می‌شود، زیرا نتیجه آن چیزی جز افزوده شدن بر خیل جمعیت بیکاران نیست.

وی بر لزوم ایجاد ارتباط بین جامعه دانشگاهی و حوزه صنعتی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از دانشگاه سراسری، آزاد، علمی کاربردی و... باید برای تعلیم دادن جوانان مطابق با نیازهای بازار کار مبادرت کنند از طرف دیگر خانواده‌های ایرانی باید فرزندان خود را برای تحصیل در رشته‌های فنی و صنعتی در مراکز معتبر و تخصصی سوق دهند.

این مسئول فقدان هماهنگی بین دانشگاه‌ها و صنایع را چالشی بزرگ در حوزه اقتصاد دانست و گفت: متاسفانه فقدان این هماهنگی منجر به وسیع شدن دامنه معضل بیکاری در جامعه ما شده از طرف دیگر سرمایه خانواده‌ها در اثر تعلیم فرزندان‌شان در رشته‌های نامناسب با بازار کار اتلاف می‌شود.

قام مقام خانه کارگر آذربایجان غربی با بیان اینکه باید به جذب سرمایه‌گذار خارجی با هدف رونق گرفتن فضای کسب و کار توجه شود ادامه داد: هم‌مرز بودن آذربایجان غربی با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه باید به عنوان یک فرصت مورد بهره‌برداری قرار بگیرد از این رو تهدید بودن مجاورت با مرز یک سخن بی‌پایه و اساس بیش نیست.

صحرانورد بر لزوم ساماندهی بازارچه‌های مرزی آذربایجان غربی اشاره کرد و متذکر شد: هم‌اکنون استان ما کیلومترها با کشور عراق و ارمنستان مرز مشترک دارد پس چنانچه از طریق حمایت سرمایه‌گذاران داخلی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی این ظرفیت‌های مرزی مورد توجه قرار می‌گرفت در استان ما هیچ فرد بیکاری باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه در استان ما ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد بزرگ‌ترین پایانه صادراتی کشور وجود دارد اذعان داشت: هم‌اکنون آذربایجان غربی از شرایط جغرافیایی بی‌بدیل برخوردار است به طوری که دالانی برای ورود به پیشانی اروپا قلمداد می‌شود پس از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه حوزه اشتغال انتظار می‌رود برای فعال شدن بازارچه‌های مرزی بیش از بیش اهتمام کنند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول