اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

حل مشکلات اقتصادی به مسئله تولید بستگی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: حل مشکلات اقتصادی به مسئله تولید بستگی دارد.

حل مشکلات اقتصادی به مسئله تولید بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی عصر دوشنبه در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در شروع هر سال با نامگذاری‎هایی که انجام می‎دهد تابلویی را برای ادامه مسیر به ما نشان می‎دهد تا بتوانیم با استفاده از آن به اهداف نظام دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری سال‎ها نباید در شعار، بنر و جلسات خلاصه شود تاکید داشت: اگر می‎خواهیم که کشور به پیشرفت و تعالی دست یابد و در برابر جهانیان رخ نشان دهیم، بستگی به این دارد که تا چه اندازه در مسیری که مقام معظم رهبری برای ما مشخص کرده است حرکت کنیم و نباید تنها از نام سال برای پیشبرد اقدامات شخصی و سوری استفاده کرد و باید در این مسیر وارد عمل شد.

نورمفیدی با اشاره به اینکه از سال 1373 مقام معظم رهبری برای هر سال نامی را برمی‎گزیند اذعان کرد: 18 سال است که مقام معظم رهبری برای هر سال یک تابلو قرار می‎دهد که با بررسی این نامگذاری‎ها به این نتیجه می‎رسیم که بیشتر آنها مربوط به مسائل اقتصادی بوده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکلات پیش ‎رو مسائل اقتصادی است خاطر نشان کرد: باید به این نکته تاکید داشت که اساس حل مشکلات اقتصادی نیز به مسئله تولید بستگی دارد.

وی افزود: اگر بتوانیم مشکل تولید را در سطح کشور حل کنیم 90 درصد مشکلات اقتصادی، اجتماعی، بیکاری و ... حل خواهد شد.

نورمفیدی با بیان اینکه دین مبین اسلام در آیات و روایات به مسئله تولید بسیار تاکید دارد اذعان کرد: بر اساس راهبردی که برای ما مشخص شده است هم علم، اقتصاد، تجربه و شرع بر آن تاکید دارد و همچنین با نامگذاری مقام معظم رهبری برای سال 1391 که سبب شده تا توجه همگان به تولید ملی و کار و سرمایه بیشتر شود، ما موظف هستیم تا بهترین تولید را داشته باشیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات اقتصادی را در کشور کمتر کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان یکی از اصلی‎ترین مسائل مربوط به اقتصاد را نداشتن برنامه مدونی در این عرصه دانست و بیان کرد: نخستین چیزی که در این مسیر مدنظر قرار دارد این است که همه مسئولان با همکاری هم به نظر واحدی در مورد این نکته برسند که آیا باید تولید درون‎گرا باشد و یا برون‎گرا.

وی افزود: نگاه درون‎گرا باعث می‎شود تا تولید بیشتر از مصرف باشد و از آنجایی که بازارهای رقابتی در اقتصاد حرف اول را می‎زند اگر تولید ملی نتواند با این بازارها رقابت کند و از طرف دیگر نیز نمی‎توان جلوی واردات و قاچاق کالا را گرفت و این نوع تولید موجب هدررفت هزینه‎ها می‎شود.

نورمفیدی یادآور شد: باید در یک اقتصاد و نظام برون‎‎گرا نگاه ما به سوی هم بازار داخلی و هم بازار خارجی باشد و مصرف‌کننده داخلی در رقابت با کالاهای دیگر خارجی تولید ملی را انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه زمانی تولید ملی می‎تواند در عرصه جهانی رخ نشان دهد که همه با هم همکاری داشته باشند تصریح کرد: دولت در این راستا وظیفه دارد با استفاده از صندوق ملی برای تسهیل و حمایت از تولید ملی وارد عمل شده و سیاست‎های پولی، ارزی و مالی مناسبی را اتخاذ کند تا امر تولید آسان شود.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول