اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان اردبیل:

شاخص‌های توسعه کتاب‌خوانی 40 تا 100 درصد رشد یافته است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردبیل گفت: شاخص‌های توسعه کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان اردبیل 40 تا 100 درصد افزایش یافته است.

شاخص‌های توسعه کتاب‌خوانی 40 تا 100 درصد رشد یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار داشت: این ارتقای شاخص‌ها مربوط به مطالعه کتاب، میزان امانت گرفتن کتاب، توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و مهیا کردن کتابخانه‌های عمومی به تجهیزات و امکانات جدید است.

وی ضرورت توجه بیشتر به ارتقای کیفی شاخص‌های کتاب و کتاب‌خوانی در اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: با کمک خیرین باید کتابخانه‌های متعدد در مناطق و محلات شهر اردبیل تشکیل شود تا علاقمندان بتوانند بخشی از ایام فراغت خود را با حضور در این فضاها و مطالعه کتاب به عنوان یک فرهنگ ممتاز سپری کنند.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان اردبیل ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌سازی را در شهرستان اردبیل و در سال‌جاری یادآور شد و خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در این باب مربوط به توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در مناطق محروم و روستایی است چرا که معتقدیم توجه به این فرهنگ غنی می‌تواند کشورمان را از برخی آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی برحذر دارد.

این مسئول اضافه کرد: ارتقای شاخص‌های فرهنگی به صورت کمی و کیفی یکی از بهترین تدبیر در پیشگیری از آسیب‌ها و هجمه‌های مختلف دشمنان است که کتاب و کتاب‌خوانی از ابزارهای لازم و هدفمند در این ارتباط است.

به گزارش فارس، در این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز از روند افزایش تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی و ارتقای خدمات ارایه شده خبر داد و گفت: ‌در سال‌های اخیر تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی و اعضای فعال و امانت گرفتن کتب مختلف از کتابخانه‌ها اعتلا یافته است.

صادق فرهمندامین از برگزاری 12 جشنواره روستایی با هدف ارتقای شاخص‌های فرهنگی به ویژه کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و افزود: در سال گذشته شاهد افزایش چهار درصدی عضویت آحاد مردم در کتابخانه‌های عمومی استان بودیم.

وی در ادامه از فعالیت 66 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی استان و ارایه خدمات به بیش از 1.5 میلیون مراجعه‌کننده خبر داد و تصریح کرد:‌ متوسط میزان امانت کتاب به بیش از 750 هزار نسخه رسیده و کتب موجود در کتابخانه‌های عمومی استان نیز بیش از 631 هزار جلد افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای و تخصصی شدن فعالیت کتابخانه‌های عمومی با امکانات و تجهیزات مناسب انتظار می‌رود سرانه مطالعه و سهولت در دسترسی به کتاب به ویژه در جوامع روستایی بهبود یافته و بستر برای توسعه روزافزون نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول