اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میان شهرستان‌های استان زنجان

خرم‌دره رتبه نخست شاخص‌های کتاب‌خوانی را دارد

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره از کسب رتبه نخست شاخص‌های کتاب و کتاب‌خوانی خرم‌دره در استان خبر داد.

خرم‌دره رتبه نخست شاخص‌های کتاب‌خوانی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، لیلا صباغی در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید این شهرستان با اشاره به اتمام مقدمه‌های واگذاری ساختمان اهدایی یکی از خیران خرم‌دره‌ای و نیز کسب رتبه نخست سرانه شاخص‌های کتاب و کتابخوانی در استان خاطرنشان کرد: 753 جلد کتاب از کانون انصار تهران به واسطه برقراری تعامل توسط عضو فعال کتابخانه افق دریافت شده است.

وی در ادامه به اجرای مسابقه‌های مختلف کتابخوانی، دریافت 120 میلیون و 458 هزار و 248 ریال از بابت نیم درصد از شهرداری در سال جاری، انجام تبلیغات کتابخوانی به وسیله بیل بوردهای تبلیغاتی و دستگاه بلوتوث سنتر و نیز تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در سال 91 اشاره کرد.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره در ادامه به حضور پرشور مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: این حضور نتیجه بصیرت و آگاهی و از نشانه‌های توسعه کتابخوانی است.

وی افزود: رسیدن به وضعیت مطلوب و در نهایت نیل به استاندارد شاخص کتاب و کتابخوانی هدف اصلی نهاد است که ایجاد کمیته نهضت مطالعه مفید و هماهنگی همه برنامه‌های ترویج کتابخوانی در قالب این کمیته خواهد توانست ما را به این وضعیت مطلوب برساند.

صباغی با اشاره به اجرای طرح اجرای سند نهضت مطالعه اضافه کرد: اجرای طرح اجرای سند نهضت مطالعه با هدف ارتقای سرانه مطالعه مفید شهرستان از دیگر طرح‌های اجرا شده در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر است.

گفتنی است طرح‌های این چند جلد کتاب، طرح اهدای کتاب و طرح شبکه‌ کتابخوانان حرفه‌ای در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در حال اجرا است.

طرح این چند کتاب، با هدف معرفی منابع مفید به وسیله پوستر بوده و هدف از طرح اهدای کتاب نیز غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و جمع‌آوری و ساماندهی منابع مازاد موجود در منازل است.

همچنین طرح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای نیز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید و شرکت عموم افراد در مسابقات ماهانه کتابخوانی با عنوان من کتاب می‌خوانم است.

اجرای طرح عضویت خانوادگی نیز از دیگر طرح‌های در حال اجرا در استان زنجان است که با هدف عضویت همه اعضای خانواده در کتابخانه‌های عمومی و تخفیف 50 درصد برای توسعه فرهنگ مطالعه مفید در خانواده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول