اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی خرم‌دره:

لازمه تداوم نهضت‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: لازمه حرکت و تداوم نهضت‌ها، آگاهی و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

لازمه تداوم نهضت‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، اصلان افشاری‌راد در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید این شهرستان پایداری حرکت انقلاب اسلامی را در تداوم حرکت نهضت مطالعه مفید عنوان و تصریح کرد: لازمه حرکت و تداوم نهضت‌ها، آگاهی و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی با اشاره به جلسه برگزار شده شورا و شهرداری از موافقت شورا و شهرداری نسبت به درخواست اداره کتابخانه‌ها مبنی بر مساعدت 100 میلیون ریالی شهرداری و اجاره یک باب ساختمان برای استقرار کتابخانه خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره در این جلسه حضور و مشارکت حداکثری مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را نشان از بصیرت و آگاهی مردم دانست و اظهار کرد: این بصیرت و آگاهی نتیجه رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی بوده و همین مشارکت‌ها می‌تواند توان مردم ما را برای غلبه به تهاجم‌های فرهنگی و سیاسی دشمنان بالا ببرد.

سیعد آقاجانی با بیان اینکه ما هر آنچه از بصیرت‌افزایی داریم از یار مهربان است، افزود: لبیک مردم به مقام معظم رهبری و حضور پر شور در انتخابات نشان از یک بصیرت بالا در مردم است.

وی افزود: بصیرت مردم با یار مهربان بالا می‌رود که باید علاوه بر احداث کتابخانه‌های جدید نسبت به حفظ موجودی‌ها نیز اقدام لازم را صورت بدهیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره افزود: ما باید تلاش لازم برای رفع کمبودها داشته باشیم، ولی در این میان باید در حفظ موجودی‌های خود کوشا باشیم.

نماینده اداره آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های کتابخوانی این اداره گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مدارس، برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی در بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، تهیه بن کتاب برای دانش‌آموزان و شناسایی خیرین حوزه کتاب از اقدام‌های صورت گرفته است.

علی سلیمانی افزود: راه‌اندازی کتابخانه خیری آموزشگاه زینب کبری(س) با اعتبار 20 میلیون ریال در دهه فجر، آموزش دانش‌آموزان به عنوان کتابیار برای ترویج کتابخوانی، خرید تجهیزات کتابخانه‌ها با اعتبار 50 میلیون ریال برای مدارس و ایجاد 147 کتابخانه کلاسی و کسب رتبه نخست استانی در بحث ایجاد کتابخانه کلاسی از دیگر اقدام‌های آموزش و پرورش در حوزه کتابخوانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول