اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم خبر داد

ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و تجهیز مساجد بین‌راهی در تعطیلات نوروزی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و تجهیز مساجد بین‌راهی در مسیر زائران را مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در تعطیلات نوروزی عنوان کرد.

ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و تجهیز مساجد بین‌راهی در تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده به تشریح برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان در تعطیلات نوروزی پرداخت و اظهار داشت: در این ایام 25 پایگاه فرهنگی در سطح استان ایجاد شده و بیش از 50 مبلغ دینی مرد و زن به فعالیت در این پایگاه‌ها پرداختند.

وی اضافه کرد: این پایگاه‌ها که در محل اسکان زائران، بوستان‌ها و پارک‌های شهری، ورودی و خروجی محورهای مواصلاتی و اطراف حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ایجاد شده بود مورد استقبال زائران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی پاسخگویی به شبهات و سئوالات اعتقادی و احکام را یکی از برنامه‌های مبلغان در این پایگاه‌ها برشمرد و تاکید کرد: ترویج آموزه‌های مهدویت و انتظار یکی دیگر از برنامه‌های این پایگاه‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده گسترش تذکر لسانی را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در تعطیلات نوروزی ذکر کرد و افزود: در این برنامه مبلغان با اهدای قرآن، مفاتیح، کتاب و جزوه‌های آموزشی و برخوردهای ملایم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کردند که نوع برخوردهای آنها تاثیر بسزایی در اصلاح رفتار مسافران داشته است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اهدای جوایز به کودکان دختر برای ترغیب به رعایت حجاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و افزود: بخش دیگری از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به احیای نماز جماعت اول وقت در پارک‌ها و مراکز اقامت زائران اختصاص داشت که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: در این ایام به افرادی که بدون اطلاع از ماهیت نمادهای شیطان پرستی و... اقدام به حمل آنها می‌کردند تذکر داده شد که بلافاصله با استقبال جوانان همراه بود.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده با اشاره به اجرای طرح ساماندهی مساجد بین‌راهی در مسیر تردد زائران و مسافران نوروزی از تجهیز 76 مسجد و نمازخانه بین‌راهی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده اکیپی از جوانان فعال هیئات مذهبی با حضور در این مراکز نسبت به مناسب‌سازی، غبارروبی و تجهیز نمازخانه‌ها اقدام کرده‌اند که این کار مورد استقبال متصدیان مراکز خرید و فروش و مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: قرار دادن قفسه کتاب، جا مهری، قرآن کریم، مفاتیح، گلدان‌های زیبا و تعویض مهرهای فرسوده و... از جمله فعالیت‌هایی است که در طرح ساماندهی مساجد بین‌راهی انجام شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول