اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تشکل‌های فرهنگی افغانی مقیم قم:

هدف از قرآن‌سوزی سنجش میزان توجه مسلمانان است

خبرگزاری فارس: نماینده تشکل‌های فرهنگی افغانی مقیم قم گفت: هدف آمریکا از اقداماتی چون قرآن‌سوزی، سنجیدن میزان غیرت و توجه مسلمانان است.

هدف از قرآن‌سوزی سنجش میزان توجه مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید بصیر احسانی ظهر امروز در مراسمی که به منظور اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم و کشتار اخیر مردم بی‌گناه افغانستان به دست نظامیان آمریکایی در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد اظهار داشت: کتاب آسمانی قرآن از دو منظر در میان مسلمانان دارای اهمیت بسزایی است.

وی افزود: نخستین اهمیت قرآن از منظر چارچوب مستحکم آن است و روایات بسیاری نیز بر این مسئله تاکید می‌کنند که احترام قرآن باید در همه احوال حفظ شود.

نماینده تشکل‌های فرهنگی افغانی مقیم قم با بیان اینکه محتوای قرآن نیز دارای اهمیتی وافر است گفت: تجمع امروز به این دلیل صورت گرفته است که در کشور افغانستان و برخی دیگر از کشورها، این کتاب آسمانی مورد اهانت قرار گرفته و قلب میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار ساخت.

وی خاطر نشان کرد: جلسه امروز، نمایش اعتراض و غیرت مسلمانان است زیرا قرآن خط قرمز آنها به شمار می‌رود و پای کسانی را که از این حد تجاوز کنند خواهند شکست.

احسانی با اشاره به اهمیت اعتراض به قرآن‌سوزی عنوان کرد: نتیجه عدم اعتراض به این مسئله موجب بروز فجایعی چون کشتار اخیر مردم بی‌گناه قندهار می‌شود.

نماینده تشکل‌های فرهنگی افغانی مقیم قم با تاکید بر مقابله با مسئله قرآن‌سوزی گفت: هدف دشمنان از این کار سنجیدن میزان غیرت و توجه مسلمانان است.

وی تحقیر مسلمانان را یکی دیگر از اهداف نظامیان آمریکایی در سوزاندن قرآن دانست و تصریح کرد: آنها ابتدا در کشور خود و توسط یک کشیش این کار را انجام دادند و پس از آن در مقابل دیدگان مسلمانان این اقدام را بار دیگر تکرار کردند تا آنها را تحقیر کنند.

احسانی با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» ابراز داشت: باید با الگوگیری از رهبر کبیر انقلاب، اقدام به ریشه‌کنی حضور آمریکا در افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی کنیم.

نماینده تشکل‌های فرهنگی افغانی مقیم قم، جدا تصور کردن آمریکا و طالبان را اشتباهی فاحش خواند و اضافه کرد: این‌ها دو روی یک سکه بوده و با اقدامات خود، افغانستان را قبضه کرده‌اند، زیرا هر یک از آنها به یکدیگر وابسته بوده و کمک‌های پنهانی آمریکا به طالبان مشهود است.

وی با بیان اینکه تفکر طالبانی به سیاست‌های انگلستان در طول تاریخ بازمی‌گردد گفت: استعمار پیر با ساختن فرقه وهابیت به مقابله با اسلام ناب پرداخت و اکنون نیز طالبان را با همان شیوه بر روی کار آورده است.

احسانی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها تفاوتی میان شیعیان و اهل تسنن قائل نیستند و تنها به دنبال تخریب عزت مسلمانان هستند، بنابراین باید توجه داشت که توهین به اهل سنت توسط نظام لیبرالی آمریکا در واقع توهین به همه مسلمانان محسوب می‌شود.

نماینده تشکل‌های فرهنگی افغانی مقیم قم خواستار فرهنگ‌سازی در تمام کشورهای اسلامی شد و اذعان داشت: همه شرارت‌ها زیر سر آمریکا بوده و آنها به دنبال لکه‌دار ساختن عزت مسلمانان هستند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول