اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

بهترین رهاورد سال گذشته حرکت مردم در مسیر قرآن و عترت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: حرکت مردم ایران مسیر مورد رضایت قرآن و عترت، بهترین رهاورد سال گذشته بود.

بهترین رهاورد سال گذشته حرکت مردم در مسیر قرآن و عترت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، صبح امروز در مراسم تحویل سال نو که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: امت اسلام و مردم ایران، سال پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند زیرا حوادث فراوانی در آن اتفاق افتاد که باشکوه‌ترین آنها، مقاومت مردم بر صراط مستقیم قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) بود.

وی افزود: در مراسم‌های مذهبی خاصی که در سطح ایران برگزار می‌شود و نیز در راهپیمایی‌ها و انتخابات، حضور مردم ایران در مسیری بود که قرآن و عترت از آن رضایت داشتند و این مسئله، بهترین رهاورد سال گذشته بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه بهار، مصداقی از کتاب آفاقی است خاطر نشان کرد: مردم باید در زمینه بهار مطالعه کنند زیرا انسان را به یاد نعمت‌های خداوند می‌اندازد و نیز امید بعد از زمستان و خزان را برای آدمی به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: چنانچه انسان در خزان، جزو ریزشی‌ها نبوده و در زمستان نیز مقاومت کند باید به بهار امید داشته باشد ضمن اینکه باور به آخرت و زنده شدن مردگان در روز قیامت نیز از دیگر کاربردهای توجه به بهار طبیعت است.

سعیدی با اشاره به ضرورت استفاده صحیح از فرصت‌ها ابراز کرد: کسانی که بتوانند از زیباترین فصل سال توشه مناسبی برگیرند در ادامه سال نیز موفق خواهند بود بنابراین انسان‌ها باید از بهار عمر خویش نهایت استفاده را ببرند زیرا جوانی، فرصت مناسبی است که انسان برای ادامه زندگی خود توشه برگیرد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: بهار برای تحول در طبیعت تلاش می‌کند و انسان نیز جزیی از طبیعت است و باید در خود تغییر ایجاد کند و این کار با توکل بر خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع) و حضرت معصومه(س) محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه(س) از برکاتی است که نصیب مؤمنان می‌شود افزود: باید در کنار حرم این بانوی بزرگوار برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) دعا کنیم زیرا ایشان ولی‌ نعمت ما هستند.

سعیدی اظهار کرد: باید در هنگام تحویل سال نو برای رهبر بزرگوار خویش و نیز نجات مستضعفین جهان مانند مردم مظلوم افغانستان، عراق، فلسطین، بحرین و حجاز نیز دعا کنیم تا آنها هم به برکت الطاف الهی به پیروزی دست یابند.

امام جمعه قم با تاکید بر همراهی همیشگی مردم با قرآن گفت: دعا برای جانبازان و بیماران مسلمان نیز از دیگر کارهایی است که باید همه مردم در هنگام تحویل سال نو به آن توجه داشته باشند.

وی ضمن آرزوی سالی پربرکت و توأم با موفقیت برای همه مردم ایران بیان داشت: امیدواریم در سال جدید نیز همچون سال‌های گذشته، ملت ایران کارهای بزرگی را انجام داده و به موفقیت دست یابند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول