اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری استان اردبیل خبر داد

رشد 14 درصدی سفرهای نوروزی به اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از رشد 14 درصدی سفرهای نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین سال جاری به این استان خبر داد.

رشد 14 درصدی سفرهای نوروزی به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در این مدت بیش از 16 هزار و 367 گردشگر خارجی نیز وارد استان اردبیل شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد را نشان می‌دهد.

ندایی بیان داشت: بیشترین مسافران خارجی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، ژاپن، آلمان و اسپانیا وارد استان اردبیل شده‌اند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای دایمی استان اردبیل با یادآوری اینکه ستاد تسهیلات استان برای میزبانی شایسته در ایام نوروز از بهمن ماه برنامه‌ریزی‌ها و جلسات خود را به صورت مستمر برگزار کرده است، افزود: در این مدت 42 مصوبه را برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کردیم که اکثر آنها در این ایام اجرایی و عملیاتی شده است.

این مسئول با قدردانی از اعضای ستاد شامل نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، علوم پزشکی، آموزش و پرورش، دادگستری، حمل و نقل، فوریت‌های پزشکی، فرودگاه‌ها و جامعه هتلداران و مراکز اقامتی بیان داشت: در قالب کمیته‌های مختلف برنامه‌های اجرایی خود را انجام دادیم و در این راستا شهرداران تمام شهرهای استان با هدف تنظیف شهری با وجود بارش‌های متعدد در ایام نوروز اقدام کردند و با برپایی سفره‌های هفت‌سین، پذیرایی رایگان از گردشگران ورودی، جمع‌آوری متکدیان و رفع سد‌ معبر، فعالیت‌های چشمگیری را داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ندایی در بخش دیگری از سخنان خود از جمعیت هلال احمر استان در توزیع کیف‌های امدادی، بسته‌های فرهنگی – آموزشی، نقشه راهنما و فعالیت بالگرد در این ایام قدردانی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ابراز داشت: با تجهیز 10 موزه استان به زیباترین آثار باستانی و تاریخی تلاش کردیم تا مسافران و گردشگران از این اماکن بازدید کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به اهمیت صنعت توریسم و گردشگری در دنیا اشاره کرد و گفت:‌ ورود هر گردشگر و اقامت روزانه آنها 60 هزار تومان درآمد برای هر منطقه به دنبال دارد و بر اساس بررسی‌های انجام شده ورود 20 میلیون گردشگر خارجی به ایران در سال می‌تواند در‌آمدی بیش از در‌آمد نفتی کشورمان را به همراه داشته باشد که این نوید‌بخش عمران، توسعه و بهبود وضعیت معیشتی است.

ندایی در پایان اظهار داشت: هر چند در بسیاری از شهرها در‌آمد محلی شهرداری‌های ما اندک است اما با ایجاد و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه صنعت توریسم می‌توانیم در‌آمد مکفی از این طریق برای کشورمان فراهم کنیم.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول