اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد

اجرای 6 طرح مکانیزه دریا در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ایجاد و راه‌اندازی شش طرح مکانیزه دریا در سه نقطه از سواحل استان خبر داد.

اجرای 6 طرح مکانیزه دریا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: به دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، شش طرح مکانیزه دریا در سه نقطه از سواحل مازندران با اعتبارات ملی در سال 1391 آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سواحل دریای خزر در استان مازندران با توجه به حجم گردشگران در طول سال به ویژه در ایام تابستان می‌تواند ظرفیت مناسبی برای تعهد یک میلیون گردشگر خارجی در سال 1391 باشد، ادامه داد: بر این اساس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش می‌کند تا با دریافت اعتبارات خاص از محل تملک استانی نسبت به افزایش چهار طرح دیگر در دو نقطه استان اقدام کند.

فرزانه خاطرنشان کرد: با این شرایطی تمام طرح‌های مکانیزه استان مازندران به 10 طرح در پنج نقطه از استان مازندران می‌رسد که پراکنش این طرح شامل دو طرح در شرق و سه طرح در غرب مازندران است.

* اختصاص 6 میلیارد ریال برای کاوش کاخ جهان‌نما

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای کاوش و افتتاح کاخ جهان‌نما خبر داد.

فرزانه بیان داشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از مجموعه کاخ جهان‌نما فرح‌آباد در کنار ساحل دریای مازندران بازدید کرد.

وی ادامه داد: در این دیدار معاون رئیس جمهور با تاکید بر ادامه کاوش کاخ جهان‌نما اظهار امیدواری کرد که با اختصاص مبلغ 6 میلیارد ریالی که از سوی سازمان مرکزی به این پروژه اختصاص می‌یابد، در دهه فجر امسال شاهد بازدید گردشگران از این مجموعه تاریخی فرهنگی در استان مازندران باشیم.

فرزانه خاطرنشان کرد: در این بازدید معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران باید تمام ظرفیت‌های خود را برای بهره‌برداری این پروژه‌ها به کار گیرد.

وی بیان داشت: به نظر می‌رسد با افتتاح این مجموعه به همراه مجموعه صفوی عباس‌آباد بهشهر، گوهرتپه رستمکلا و ناتل نور شاهد رویکردی جدید در گردشگری فرهنگی در استان مازندران باشیم.

به گزارش فارس، کاخ جهان‌نما در زمان شاه عباس و در حد فاصل سال‌های 1021 تا 1025 هجری قمری در مجموعه شهر قدیم فرح‌آباد شکل گرفته و در زمان حیات خویش یکی از مجلل‌ترین کاخ‌های ایران و جهان محسوب می‌شد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول