اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براثر رفع نقص فنی خودروها انجام گرفته است

کاهش 10 درصدی تصادفات آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: عامل نقص فنی در تصادفات برون شهری آذربایجان‌غربی به میزان 10 درصد کاهش یافته است.

کاهش 10 درصدی تصادفات آذربایجان‌غربی

کاوه حبیب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر امکان شناسایی بیش از 70 درصد از نقایص فنی که در مراکز معاینه فنی عیب‌یابی می‌شود توسط سیستم دستی و بصری وجود ندارد که این موضوع بر اهمیت بیش از پیش فعالیت مراکز معاینه فنی در ایمن‌سازی سفرهای جاده‌ای می‌افزاید.

وی با اشاره به کاهش تعداد نقایص فنی وسایل نقلیه رد شده در مراکز معاینه فنی نسبت به سال‌های گذشته افزود: به طور متوسط هر وسیله نقلیه رد شده در معاینه‌ها دو نقص فنی داشته است در حالی که این رقم در سال‌های گذشته به بیش از سه مورد می‌رسید و این امر ناشی از اقدامات فرهنگی مناسب اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی در راستای بهره‌مندی بیشتر فعالان این بخش از خدمات مراکز معاینه فنی و افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای است.

این مسئول با اشاره به اهمیت تست فنی خودروها برای افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای خاطر نشان کرد: تست میزان صدا، لغزش جانبی چرخ‌ها، کیلومتر شمار، ترمزها، توزین خودرو، باک غیر استاندارد، اتومبیل مسروقه و آج‌لاستیک‌ها از جمله اقداماتی است که در حین بازدید از وسائط نقلیه مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرند.

حبیب‌پور از کنترل 27 هزار خودرو سنگین و نیمه سنگین در مراکز معاینه فنی آذربایجان‌غربی در سال گذشته خبر داد و افزود: در یکسال گذشته بیش از 90 درصد از وسائط نقلیه سنگین مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی برگه تاییدیه فنی دریافت کردند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی متذکر شد: در یک سال گذشته نزدیک به 27 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین در مراکز معاینه فنی استان بازدید شدند که از این تعداد بیش از 24 هزار دستگاه معادل بیش از 90 درصد از کل وسائط بازدید شده برگه فنی دریافت کردند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول