اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان اعلام کرد

کاهش 50 درصدی تصادف درون‌شهری در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کردستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز در بحث تصادفات جرحی درون شهری در این استان کاهش 50 درصدی داشته‌ایم.

کاهش 50 درصدی تصادف درون‌شهری در کردستان

سیدعارف قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز تنها یک فقره تصادف درون‌شهری منجر به فوت در سطح استان داشته‌ایم، اظهار کرد: عدم توجه راکب موتور سیکلت به جلو دلیل بروز این حادثه و فوت پیرمردی 75 ساله در شهرستان قروه بوده است.

وی در ادامه به اقدامات راهنمایی و رانندگی استان در تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و امنیت کامل در این ایام با هماهنگی ادارات و شهرداری‌های استان شرایطی مناسب برای مسافران نوروزی فراهم شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان بکارگیری 120 پلیس‌یار جوان با همکاری جمعیت هلال احمر استان و استانداری کردستان در طول ایام تعطیلات نوروز امسال را خاطرنشان کرد و افزود: توزیع گسترده بروشور و بنر در سطح معابر شهری و خط کشی معابر درون‌شهری در برخی از شهرها از دیگر اقدامات راهنمایی و رانندگی استان در تعطیلات نوروز امسال بوده است.

به گفته قادرزاده، به منظور جلوگیری از تخلفات رانندگی خطرناک در تعطیلات نوروز امسال معابر درون شهرهای استان نیز به دوربین‌های نظارتی مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به اسکان متمرکز مسافران نوروزی با هماهنگی شهرداری سنندج در پارک ملت تصریح کرد: در طول تعطیلات نوروزی تاکنون هیچگونه حادثه قابل ملاحظه‌ای در معابر درون‌شهری استان رخ نداده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان از طرح همیاران پلیس به عنوان یکی از موفق‌ترین طرح اجرایی در مدارس کشور نام برد و اضافه کرد: در طول اجرای این طرح تاکنون همیاران پلیس در کاهش آمار تصادفات درون‌شهری در سطح استان نقش مهمی داشته‌اند.

قادرزاده در ادامه سرعت غیرمجاز را بیشترین عامل موثر در تصادفات عنوان کرد و از رانندگان و مسافران نوروزی خواست که با سرعت مطمئنه در معابر شهری حرکت کنند و در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی برای چند لحظه در مکانی توقف کنند.

وی در مورد محدویت‌های ترافیکی در روز 13 فروردین در معابر درون شهری استان نیز گفت:‌ با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته هیچ محدویت ترافیکی در معابر درون‌شهری در کردستان وجود ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی و وجود ناهمواری‌ها در جاده‌ها، معابر درون شهری و تفرجگاه‌ها رانندگان باید با احتیاط و صبر و حوصله بیشتر فردا رانندگی کرده و از سوار کردن مسافر در قسمت عقب وانت و کامیون‌ها خوداری کنند.

وی افزود: موتورسواران نیز باید از سوار کردن ترک‌نشین بیش از یک نفر و یا کودکان با توجه به شلوغی معابر در روز 13 فروردین خودداری کنند.

وی دارا بودن کلاه ایمنی برای راکبان موتور سیکلت را ضروری دانست و از تمام رانندگان خواست به توصیه‌های ایمنی و اعمال محدودیت‌های ترافیکی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول