اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه عنوان کرد

خسارت 1.8 میلیارد ریالی به بخش طیور و دام کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از خسارت 1.8 میلیارد ریالی به بخش طیور و دام کهگیلویه در سال جاری خبر داد.

خسارت 1.8 میلیارد ریالی به بخش طیور و دام کهگیلویه

 سید عمران تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: خسارت‌دیدگان سال 90 در بخش دام و طیور ناشی از حوادث و بلایای طبیعی به تعداد 81 مورد رسیده که خسارت ناشی از آن بالغ بر یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد گردیده در این شهرستان شناسایی شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: از مجموع 81 مورد خسارت در سال جاری 57 مورد به آغل دامی، 13 مورد به انبار علوفه، شش مورد به تلفات دامی، چهار مورد زنبور عسل و یک مورد نیز به مرغ گوشتی مربوط می‌شود.

تقوی خاطرنشان کرد: خسارت در سال 89 در این بخش 26 مورد بوده است که خسارت آن افزون بر 324 میلیون ریال برآورد شد که به ستاد حوادث اعلام گردید.

وی در ادامه گفت: با توجه به حذف یارانه نهاده‌های دامی و تحمیل هزینه‌های مضاعف به دامداران و تهدید امنیت شغلی بهره‌برداران این بخش و نبود علوفه‌های یارانه‌ای و ارزان قیمت و نبود کارخانه خوراک دام، تخصیص منابع برای تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران پیشنهاد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه بیمه دام فراگیر نشده، تصریح کرد: به دلیل نبود فرهنگ بیمه و زمان‌بر بودن ترویج بیمه لازم است پروژه بیمه همگانی دام‌های سبک و سنگین تعریف و جهت حمایت از این بخش عملیاتی شود.

تقوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ابراز داشت: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار و تاثیر آن بر طبیعت و به خصوص گل‌ها و وابستگی 100 درصدی زنبور عسل به طبیعت و افزایش قیمت شکر، شکر و موم مورد نیاز زنبورداران باید تامین شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول