اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر عالی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی:

ارائه آمار مسافر به صورت اسکان منحصر به خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: ناظر عالی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی از منحصر بودن خراسان‌رضوی درباره ارائه آمار مسافر به صورت اسکان خبر داد.

ارائه آمار مسافر به صورت اسکان منحصر به خراسان‌رضوی است

سیدحمیدرضا مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: خراسان‌رضوی در ارزیابی‌های به عمل آمده از ستاد تسهیلات سفر درباره برنامه‌ریزی، مدیریت و انضباط در فعالیت‌ها، جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است.

وی به تفاوت بارز خراسان‌رضوی با سایر استانها اشاره کرد و ادامه داد: تفاوت اساسی خراسان با سایر استانها در ارائه آمار بوده چرا که سایر استان‌ها آمار مسافر را به صورت عبوری و خراسان‌رضوی به صورت اسکان مسافر ارائه می‌داده است که این امر به تبع زحمات بیشتری را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: جمعیت شهرستان مشهد محدود اما پذیرای زائران میلیونی است و با هماهنگی سایر دستگاه‌ها ،خدمات‌دهی درباره ارائه امکانات تغذیه‌ای و بهداشتی خیلی مناسب است و با وجود جمعیت ورودی به مشهد هیچ خللی در فعالیت زائرین و مجاوران را نداشته‌ایم.

وی به آغاز به کار 4 ساله این ستاد و دائمی شدن آن اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به جابه‌جایی مدیریتی هر ساله در استان، ارائه خدمات‌رسانی بهتر شده چرا که مدیران جدید از تجربیات مدیران گذشته بهره برده‌اند و روند خوبی را در استان و شهرستان‌ها شاهد بوده‌ایم.

مصطفوی اظهار کرد: تنها نقص استان مربوط به مجتمع پذیرایی بین‌راهی در محور نیشابور به مشهد است که بخش خصوصی آن را اداره می‌کند که این مجتمع از نظر سرویس بهداشتی و نمازخانه از خدمات‌دهی مناسبی برخوردار نبود و شایسته است تا مسئولان امر با این مورد برخورد کنند تا نقص گفته شده برطرف شود.

وی به قرار داشتن در روزهای پایانی موج دوم سفر اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای باقی‌مانده، سفرها در این موج افزایش و عمدتاً از مسیر هوایی استانها و مسیرهای دور صورت پذیرد.

مصطفوی، آمادگی خراسان‌رضوی درباره میزبانی و خدمات‌دهی به مسافران را عالی ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی بسیار زیبا و خوبی را در بین دستگاه‌های مرتبط با حوزه سفر شاهد بودیم، چرا که هیچ بی‌نظمی و کمبودی را برای مسافرین در هیچ زمینه‌ای نداشتیم که شکل‌گیری این امر مستلزم برنامه‌ریزی خوب، مناسب و منظم است.

وی با اشاره به اینکه باید از ورود اجناس وارداتی به بازارچه‌های صنایع دستی جلوگیری کرد، ادامه داد: باید در مورد صنایع‌ دستی اطلاع‌رسانی، معرفی و بیان مشخصات اصلی صنایع از بدل آن توسط مسئولان، عرصه‌کنندگان و فروشندگان باید صورت گیرد و به این مسئله باید اهتمام ورزید.

وی حضور رسانه‌ها را درباره معرفی میراث ماندگار صنایع دستی انکارناپذیر خواند و افزود: صدا و سیما به عنوان مهمترین رسانه باید به ارزیابی فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در مرکز و شهرستان‌ها بپردازد.

وی ادامه داد: هم‌چنین خراسان‌رضوی دارای صنایع ‌دستی فراوانی است که صدا و سیما برای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از صنایع‌ دستی باید به برگزاری مسابقات مختلف، ساخت و پخش تیزرهای کوتاه اقداماتی انجام دهد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول