اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم صورت گرفت

چاپ و توزیع شجره‌نامه امام‌زادگان سطح استان قم

خبرگزاری فارس: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم نسبت به چاپ و توزیع شجره‌نامه امام‌زادگان سطح استان قم اقدام کرده است.

چاپ و توزیع شجره‌نامه امام‌زادگان سطح استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، قم از دیرباز شهر علویون و مکانی برای حضور سادات به شمار می‌رفته و پس از حضور فاطمه معصومه(س) در این شهر بسیاری از سادات به قم هجرت کردند.

بر اساس متون تاریخی 444 امام‌زاده واجب‌التعظیم در سطح استان قم مدفون هستند که از این تعداد حدود 250 امام‌زاده مدفن مشخص داشته و در قالب صد بقعه متبرکه در سطح استان قم پراکنده‌اند که از این تعداد نیز 27 بقعه در سطح شهر مقدس قم و بقیه آنان در دیگر مناطق وجود دارند.

اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در حرکتی نوین نسبت به چاپ شجره‌نامه برخی از این امام‌زادگان اقدام کرده است.

در پوستر تولیدی این اداره‌کل شجره‌نامه 170 امام‌زاده دارای بقعه و شجره‌نامه مستند، 132 امام‌زاده دارای شجره‌نامه مستند بدون بقعه و 104 امام‌زاده شجره‌نامه مستند و دارای بقعه که در محدوده کنونی استان قم قرار ندارند، آمده است.

لازم به ذکر است برخی از امام‌زادگان موجود در سطح استان قم در این شجره‌نامه ثبت نشده‌اند زیرا شجره‌نامه‌ آنان در حال بررسی است.

از دیگر نکات جالب توجه در پوستر شجره‌نامه امام‌زادگان سطح استان قم، بررسی شجره‌نامه رهبر معظم انقلاب است که با 36 واسطه، به امام سجاد(ع) می‌رسد.

همچنین در این پوستر منابع و مستندات تاریخی شجره‌نامه‌ها نیز مطرح شده است و دانش‌پژوهان می‌توانند به مراجع و منابع این شجره‌نامه دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول