اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

اردبیل صاحب موزه منطقه‌ای صفویه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احداث موزه منطقه‌ای صفویه براساس مصوبه هیئت دولت در اردبیل خبر داد.

اردبیل صاحب موزه منطقه‌ای صفویه می‌شود

بهروز ندایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: با ادغام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجموعه‌ای قدرتمند با وظایف متشکل فعالیت می‌کند که با توجه به وظایف و خسارت‌های سنگین در تلاش هستیم در هر سه حوزه پیشبرد امور و رسیدن به اهداف را در دستور کار قرار دهیم.

وی با یادآوری اینکه در استان اردبیل تاکنون 2 هزار و 600 اثر تاریخی شناسایی شده است تصریح کرد: شناسایی و ثبت این تعداد آثار تاریخی و باستانی نشان از قدمت و تاریخ کهن این دیار دارد.

دبیر ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان اردبیل از ثبت یک هزار اثر استان در فهرست آثار ملی خبر داد و بیان داشت: 700 مورد از این آثار در چهار سال اخیر با تلاش و پیگیری‌های مستمر به ثبت رسیده است.

ندایی ثبت جهانی بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی را یک افتخار بی‌نظیر برای این خطه کهن برشمرد و اضافه کرد: اردبیل با ثبت این اثر تاریخی جهانی شده و امروز جمع زیادی از گردشگران خارجی از این دیار و اثر به یادماندنی دوران صفویه دیدن می‌کنند.

وی گفت: جشن ثبت جهانی این بقعه با حضور رئیس جمهور برگزار شد و به صورت رسمی یونسکو مدارک و مستندات ثبت جهانی این بقعه را تحویل مسئولان کشوری و استانی داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت آثار طبیعی و معنوی استان برای اولین بار در فهرست آثار ملی خبر داد و بیان داشت: ثبت سبلان به عنوان نگین گردشگری استان اردبیل از جمله این افتخارات است که تلاش می‌کنیم با جمع‌آوری مدارک و مستندات متقن این اثر را برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی کنیم.

ندایی با برشمردن نمونه‌ای از آثار معنوی ثبت شده اردبیل در فهرست ملی خاطرنشان کرد: ثبت مراسم طشت‌گذاری، اذان موذن‌زاده، کوچ عشایر و تکم‌گردانی از جمله این افتخارات می‌باشد که نصیب استان اردبیل شده است.

وی در پایان سخنان خود به فعالیت کمیته‌های مختلف ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان اردبیل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته هماهنگی با انجام وظایف خطیر خود و تشکیل جلسات هماهنگی سعی کرده است با سایر کمیته‌ها هماهنگی‌های لازم را در ارائه خدمات مناسب انجام دهد تا در یک تعامل و هماهنگی بتوان بستر سفر ایمن را فراهم کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول