اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

ساخت هزار مجتمع پذیرایی در سال 91 عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ساخت هزار مجتمع پذیرایی در ورودی شهرهای کشور در سال جاری عملیاتی می‌شود.

ساخت هزار مجتمع پذیرایی در سال 91 عملیاتی می‌شود

منوچهر جهانیان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در خرم‌آباد با اعلام این خبر که ساخت هزار مجتمع پذیرایی در ورودی شهرهای کشور در سال جاری عملیاتی می‌شود، گفت: 20 محور پرتردد را به ریاست محترم جمهوری پیشنهاد دادیم، که مورد موافقت قرار گرفت و اعتبار آن نیز مشخص شده است، که در سال 91 عملیات اجرایی ساخت کمپ‌های گردشگری را شروع می‌کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: آقای رئیس جمهور موافقت کردند که در ورودی هزار شهر کشور هزار مجتمع پذیرایی ساخته شود و اعتبار آن از طرف دولت تأمین شده که فقط شهرداران باید زمین آن را تأمین کنند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی گردشگری لرستان اشاره کرد و گفت: وجود آبشارهای بی‌نظیر، سراب‌های متعدد و به ویژه دریاچه گهر در بحث جاذبه‌های طبیعی و وجود آثار تاریخی، فرهنگی و همین‌طور امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه می‌تواند این استان را با عنوان قطب گردشگری و زیارتی مطرح کند.

جهانیان اضافه کرد: به دنبال این هستیم که این تعامل و همکاری که در بین دستگاه‌های اداری استان و بخش خصوصی وجود دارد، را در طول سال هم تداوم ببخشیم، به طوری که استان‌ها نیز از جذب 7.5 میلیون گردشگر خارجی سهیم شوند.

وی با اشاره به اینکه در همین رابطه برای همه استان‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و کارگروه‌های مربوطه به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند، افزود: باید کاری کنیم که استان‌ها با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیلی که در بحث جاذبه‌ها دارند، موجب جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به استان خود شوند که لرستان هم به نوبه خود باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم بتواند نقش خود را در این میان پررنگ‌تر کند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول