اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرکرد:

12 فروردین روز حاکمیت مستضعفین بر مستکبرین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرکرد گفت: روز 12 فروردین روز رسمیت یافتن حکومت مستضعفین بر مستکبرین است.

12 فروردین روز حاکمیت مستضعفین بر مستکبرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: باید تلاش کرد تا سال جدید را به گونه‌ای آغاز کنیم که در آن به تقوا و پرهیزکاری نگاه درست و شایسته‌ای داشته و در انجام همه کارهای خود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه حجرات، بر ضرورت ایجاد جامعه‌ای سالم و آرام تاکید کرد و گفت: جامعه مطلوب و مورد نظر اسلام، جامعه‌ای است که در آن آرامش و امنیت حاکم باشد تا در سایه آن همگان بتوانند وظایف خود را به خوبی عملی کنند.

نکونام با بیان اینکه ایجاد آرامش وظیفه همه آحاد جامعه اسلامی است، افزود: ایجاد امنیت و آرامش تنها وظیفه حکومت نیست بلکه همه مردم وظیفه دارند اختلافات و نزاع‌های موجود را رفع و در ایجاد آرامش بکوشند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: همچنین جامعه مطلوب اسلام یک جامعه رقابتی است، اسلام در نظر دارد بین مردم جامعه رقابت سالم و سازنده به ویژه در زمینه خیرات و مبرات ایجاد کند.

نکونام رعایت اصول اخلاقی و دینی را شرط یک رقابت سالم دانست و گفت: رقابت یک اصل است اما باید اصول اخلاقی و دینی را در آن رعایت کرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس توجه به آیات سوره مبارکه حجرات دستورالعمل‌های دینی و اجتماعی بسیار سازنده‌ای را برای مردم به دنبال دارد که قرآن جامعه ایمانی را به طور جدی نسبت به آن متوجه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرارسیدن سال نو، بر ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری و توجه به شعار امسال تاکید کرد و اظهار داشت: تقوا می‌تواند به ما در تحقق این اهداف و ارزش‌های والا کمک بزرگی کند و ما را در تحقق منویات مقام معظم رهبری یاری دهد.

نکونام با گرامیداشت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: 12 فروردین روز بسیار مهمی است که در آن حقایق و برجستگی‌های زیادی نهفته است.

وی با بیان اینکه 12 فروردین، گوشه‌ای از حقیقت پنهان غدیر را نمایان کرد، افزود: در این روز بزرگ مردم ایران اسلامی پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا پیروی و تبعیت خود را از ولایت نشان دهند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه روز 12 فروردین روز رسمیت یافتن حکومت مستضعفین بر مستکبرین است، خاطرنشان کرد: مردم ایران در 33 سال گذشته با پیروی خود از ولایت فقیه برای کشور برکات مادی و معنوی بسیاری به دست آورند.

نکونام در ادامه به 13 فروردین، روز طبیعت اشاره کرد و گفت: در این روز باید با توجه به طبیعت، بینش و نگاه توحیدی خود را ارتقا دهیم و از ارتکاب به گناه به طور جدی بپرهیزیم.

وی همچنین با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) از ایشان با عنوان بانوی بی‌بدیل و بی‌نظیر جهان آفرینش یاد کرد و افزود: این بانوی بزرگوار الگوی همه جهان بشریت است و شخصیت والا و برجسته ایشان فراتر از توصیف است.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول