اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

33 سال ایستادگی بر آری سرافرازی امروز کشور در جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به رأی قاطع 98 درصدی مردم به جمهوری اسلامی گفت: 33 سال ایستادگی بر آری گفتن به جمهوری اسلامی سبب سرافرازی امروز ملت بزرگ ایران در جهان شده است.

33 سال ایستادگی بر آری سرافرازی امروز کشور در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار کرد: آفرین بر شما ملت بزرگ و فهیم که بعد از 33 سال بر همان پیمانی که با امام(ره) و شهدا داشته‌اید با استقامت ایستاده‌اید.

وی افزود: همین ایستادگی است که کشور ما را در منطقه و در بین کشورهای اسلامی صاحبنظر و تاثیر‌گذار کرده و امروز این ایران اسلامی است که پشتیبان بیداری اسلامی در جهان می‌باشد.

وی گفت: 12 فروردین روز تاریخی و فراموش نشدنی است که مردم با حضور حداکثری خود و رأی به جمهوری اسلامی دست بیگانگان را از کشور قطع کردند و به دنیا گفتند که خواهان استقلال و عزت هستند و بر آرمان‌های خود تا پای جان خواهند ایستاد.

امام جمعه اراک با اشاره به دیدار نخست‌وزیر ترکیه با رهبر معظم انقلاب یادآور شد: مقام معظم رهبری در این دیدار توصیه‌های مهمی را ایراد کردند و فرمودند؛ آمریکایی‌ها در منطقه به دنبال چه هستند که هر کجا وارد می‌شوند باعث جنایت و کشتار مردم بی‌گناه می‌شوند.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها که برنامه‌هایشان ضد اسلام و مسلمانان است و در سوریه، بحرین، عراق و... با ایجاد فتنه به دنبال مقاصد و منافع خود هستند ادامه داد: مسلمانان و دنیای اسلام باید خودشان تصمیم‌گیری کنند و سرنوشت‌شان را خودشان رقم بزنند.

وی با بیان اینکه یانکی‌ها چه طلبی دارند که در بحرین، عربستان، عراق، پاکستان و... جنایت می‌آفرینند و از جنایت‌کاران و تروریست‌ها حمایت می‌کنند تصریح کرد: باید کشورهای اسلامی خودشان برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند و دست بیگانگان را از کشورهایشان قطع کنند.

امام جمعه اراک گفت: کشورهای اسلامی باید بیدار شوند و امال حاکم بر دنیای اسلام باید دست از وابستگی به آمریکا و صهیونیست‌ها بردارند و آل‌سعود و آل‌خلیفه نیز باید دست از جنایت و کشتار مردم بی‌گناه بکشند و به آغوش اسلام و مسلمانان برگردند.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به روز زمین اشاره کرد و افزود: 11 فروردین روز زمین نامگذاری شده است که مربوط به اشغال فلسطین در سال 1948 توسط صهیونیست‌ها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از هدف‌های کلیدی همه مسلمانان باید آزادی قدس شریف باشد اظهار کرد: به همین مناسبت حرکتی از هند آغاز شده و قرار است از ایران نیز عبور کند.

وی به نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: تولید ملی با شعار محقق نمی‌شود و باید در عرصه‌های عملی و با افزایش صادرات غیر نفتی و با مدیریت صحیح از ضایعات مختلف و جلوگیری از هدر رفت انرژی و نیز جلوگیری از مصرف بی‌رویه به تحقق این شعار جامه عمل بپوشانیم.

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) و تلاش برای شناخت کامل اهل بیت(ع) از دیگر محور‌های سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول