اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دارا بودن 25 درصد نفت و 10 درصد آب کشور

کهگیلویه و بویراحمد مناسب‌ترین مکان اجرای فرمان رهبری است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این استان 25 درصد نفت و گاز و 10 درصد منابع آب کشور را دارد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد مناسب‌ترین مکان برای اجرای فرمان نوروزی رهبری است.

کهگیلویه و بویراحمد مناسب‌ترین مکان اجرای فرمان رهبری است

 اکبر نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: فرمان نوروزی مقام معظم رهبری فرصتی مناسب برای تبدیل فرصت‌ها از قوه به فعل در کشور از جمله در مناطقی برخوردار از مواهب خدادادی همچون کهگیلویه و بویراحمد است.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که مانند آن در هیچ جای ایران پهناور دیده نمی‌شود.

وی این استان را در سه بخش در سطح کشور دارای رتبه و مقام ممتاز دانست و افزود: گردشگری، بخش آب و نفت و گاز سه حوزه‌ای است که این استان می‌تواند در کشور حائز رتبه نخست برای تولید ملی و سرمایه‌گذاری شود.

نیکزاد تصریح کرد: در طول بیش از 30 سال اخیر که همزمان با عمر پربرکت انقلاب است، کارهای بزرگی در این استان انجام شده و اکنون بسیاری از زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد برای تولید و سرمایه‌گذاری فراهم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که مهم‌ترین زیرساخت برای تولید و کار و سرمایه، وجود راه‌های خوش مسیر و هموار است، افزود: خوشبختانه در دولت‌های گذشته و به خصوص در این دولت توجه ویژه‌ای به این بخش شده است.

وی خاطرنشان کرد: این استان با داشتن نیروی انسانی خلاق می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی با داشتن همه مواهب الهی به تولید ملی در کشور کمک کرده و علاوه بر نیازمندی‌های استانی و کشوری بخش عمده‌ای از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کند.

نیکزاد به یک نمونه از این مواهب اشاره کرد و گفت: داشتن صدها گونه گیاهان دارویی که برخی از آن‌ها مختص این منطقه بوده نمونه‌ای از داشته‌ها و اندوخته‌های این استان است که ما به عنوان خادمین مردم منتظر سرمایه‌گذاری هموطنان خود در این عرصه و سایر بخش‌های دیگر هستیم.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول