اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارشناسان کشوری انجام شد

برگزاری نخستین دوره آموزشی تلقیح مصنوعی شتر در طرود

خبرگزاری فارس: نخستین دوره آموزش تلقیح مصنوعی شتر کشور با شرکت بهره‏برداران استان سمنان و مأموران تلقیح مصنوعی استان‏های پرورش‏دهنده شتر در ایستگاه پرورش شتر شمال شرق کشور (طرود) برگزار شد.

برگزاری نخستین دوره آموزشی تلقیح مصنوعی شتر در طرود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، ظهر امروز در این دوره که به همت معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و مرکز اصلاح نژاد دام کشور برگزار شد، تعداد 22 نفر از مأموران تلقیح مصنوعی از استان‏های سمنان، تهران، البرز، آذربایجان‌شرقی، قم، سیستان و بلوچستان، گلستان، هرمزگان، خوزستان، یزد، کرمان، بوشهر، خراسان‌جنوبی و اصفهان در دو مرحله و هر مرحله به مدت یک هفته آموزش‏های علمی و عملی لازم را از استاد تولید مثل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران فرا گرفتند.

مصطفی شاه‌حسینی، معاون بهبود تولیدات دامی استان سمنان هدف از برگزاری این دوره را گسترش شبکه تلقیح مصنوعی شتر در کشور و نیز انتقال دستاوردهای علمی حاصل از انجام پروژه‏های نوین اصلاح نژادی در حال اجرا در ایستگاه پرورش شتر طرود با رویکرد افزایش تولیدات شیر و گوشت ارگانیک در تمامی استان‏های دارای قابلیت مناسب پرورش شتر در کشور اعلام کرد.

هم‌چنین در این دوره، بهره‏برداران با اصول پرورش شتر، تغذیه، بهداشت و پیشگیری از بیماری‏های مرتبط با این دام آشنا شدند.

به گزارش فارس، ایستگاه پرورش شتر شمال‌شرق کشور که در دهستان طرود از توابع شهرستان شاهرود واقع شده، به عنوان تنها ایستگاه فعال پرورش شتر یک کوهانه کشور و هم‌چنین بانک ژن اکوتیپ‏های شتر کشور فعالیت دارد و پروژه‏هایی هم‌‌چون انجماد و ذخیره‏سازی اسپرم، تلقیح مصنوعی و انتقال جنین شتر در این ایستگاه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول