اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ایران در اراضی گرجستان نهاده‌های دامی تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تولید نهاده‌های دامی از جمله جو، ذرت و سویا در اراضی مستعد گرجستان خبر داد.

ایران در اراضی گرجستان نهاده‌های دامی تولید می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به توانمندی‌های استان در زیربخش‌های مختلف کشاورزی و وجود کارخانه‌های متعدد فرآوری محصولات کشاورزی، تمایل مجموعه مدیریتی استان در توسعه همکاری با کشورهای خارجی به خصوص کشورهای همجوار را یادآور شد و گفت: این سازمان در تلاش است در سه محور کشتارگاه‌های دام سبک، توسعه اراضی زیرکشت نهاده‌های دامی و ایجاد و گسترش بازارچه‌های عرضه محصولات کشاورزی، با جمهوری‌های ارمنستان و گرجستان همکاری‌های مشترک داشته باشد و در این مسیر اداره کل دامپزشکی اقدامات اولیه را به عمل آورده و قرار است به زودی با رایزنی‌های مشترک، این کار با کمک صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان محقق شود.

ایران در اراضی گرجستان نهاده‌های دامی تولید می‌کند

وی با اشاره به عزم این سازمان در راستای توسعه همکاری با گرجستان در زمینه واردات گوشت دام سبک و نهاده‌های دامی افزود: سالانه بیش از 4 میلیون و 900 هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود که 50 درصد آن مازاد بر مصرف داخلی است که می‌توانیم به غیر از گوشت قرمز سایر تولیدات این استان را به کشور گرجستان صادر کنیم.

محمدیان، از تولید نهاده‌های دامی از جمله جو، ذرت و سویا در اراضی مستعد گرجستان خبر داد و گفت: با توسعه همکاری‌های فی‌مابین سرمایه‌گذاران هر دو کشور می‌توانند در کشور یکدیگر سرمایه‌گذاری کنند.

320 کارخانه سالانه 1.6 میلیون تن محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی را فرآوری می‌کنند

وی با اشاره به توانمندی‌های آذربایجان‌شرقی در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر 320 کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در استان، سالانه بیش از یک میلیون و 600 هزار تن محصول را فرآوری و به بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی عرضه می‌کنند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در زمینه ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری محصول در تمام بخش‌های کشاورزی، توانایی لازم در ایجاد همکاری و کمک به توسعه صنایع تبدیلی و کشاورزی در کشورهای همسایه را داشته و آمادگی برای توسعه همکاری در این زمینه‌ها را اعلام می‌کند.

فروش محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی در گرجستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی‌، همچنین از برنامه‌ریزی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در ایجاد، راه‌اندازی و توسعه بازارچه ‌عرضه محصولات کشاورزی در جمهوری گرجستان خبر داد و افزود: عرضه محصولاتی مانند پسته، خرما، کشمش، سیب درختی، خشکبار، سیب‌زمینی و پیاز، سیر، سبزیجات و ... در این بازارچه می‌تواند عملی شود.

تمام اراضی آذربایجان‌شرقی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه در چهار سال آینده تمام اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه، تمام اراضی قابل تامین آب استان به آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود و تحقق 75 درصدی تعهدات سازمان در سال 90 برای انجام آبیاری تحت فشار در این راستا بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به ثبت بیش از 172 هزار و 474 بهره‌بردار بخش کشاورزی در سامانه شناسنامه بهره‌برداران کشاورزی افزود: این مشارکت عموم بهره‌برداران نشان از آگاهی بالای آنان و اطلاع‌رسانی خوب صدا و سیما، رسانه‌ها و مطبوعات استان دارد که توانسته‌ایم در ردیف استان‌های پیشتاز در این امر قرار گیریم.

211 میلیون دلار آذربایجان‌شرقی محصولات کشاورزی صادر کرد

وی با اشاره به صدور 211 میلیون دلار محصولات کشاورزی در 11 ماه سال‌ جاری افزود: این میزان محصول کشاورزی صادر شده 11.5 درصد کل صادرات استان را تشکیل داده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از رشد 6.2 درصدی صادرات محصولات کشاورزی دارد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول