اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سال نو

نمایشگاه راین‌شناسی در ارگ تاریخی راین برپا شد

خبرگزاری فارس: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری راین در ارگ تاریخی این شهر در قالب نمایشگاه "راین‌شناسی" در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

نمایشگاه راین‌شناسی در ارگ تاریخی راین برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از راین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری راین در ارگ تاریخی این شهر در قالب نمایشگاه "راین‌شناسی" در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

نمایشگاه "راین‌شناسی" که از سه بخش بازار، چهار ‌انبار و قلعه‌ حاکم تشکیل شده است با راه‌اندازی غرفه‌های متعدد به ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های راین می‌پردازد.

در راهروی ورودی ارگ راین که به بازار منتهی می‌شود، سفره هفت ‌سین چیده شده است و در بازار نیز صنایع دستی از قبیل مجسمه‌های مومی، وسایل فلزی مانند چاقو، کارد در انواع و اندازه‌های مختلف و آثار نقره‌کاری در معرض دید گردشگران قرار گرفته است.

همچنین در این غرفه‌ها صنعتگران مشغول کار و تولید صنایع دستی راین هستند و در بازار نیز انجمن "میراث هزار" با نمایش فیلم و توزیع پوستر به معرفی راین می‌پردازد.

انجمن "میراث هزار" تا کنون سه فیلم با هدف معرفی توانمندی‌های راین تولید کرده است.

در بخش حاکم‌نشین ارگ راین فرش‌های دستباف دانش‌آموزان رشته فرش هنرستان فنی الزهرا (س) راین در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

سوغات خوراکی راین شامل لبنیات، شیرینی‌های محلی و سنتی و خشکبار نیز در نمایشگاه "راین‌شناسی" غرفه‌ای را به خود اختصاص داده است.

در چهار انبار این نمایشگاه اداره آموزش و پرورش، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) و جامعةالقرآن به ارائه کتاب، نرم‌افزار، پوستر و لوح فشرده در زمینه‌های مذهبی و فرهنگی اقدام کرده‌اند.

همچنین در این بخش خیمه فرهنگی حضرت مهدی (عج) با هدف آشناسازی گردشگران با معارف مهدویت برپا شده است.

در غرفه کمیته امداد امام خمینی نیز فرش‌های دستباف مددجویان این نهاد به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/ک20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول