اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید استاندار قم از مراکز اسکان و نمایشگاه‌های نوروزی قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم از مراکز اسکان و نمایشگاه‌های نوروزی مستقر در استان قم بازدید کرد.

بازدید استاندار قم از مراکز اسکان و نمایشگاه‌های نوروزی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور به همراه برخی از مدیران ادارات کل استان ضمن بازدید از برخی مراکز اسکان و نمایشگاه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری در جریان آخرین اقدامات ستاد تسهیلات زائرین قرار گرفت.

استاندار قم در بازدید از مدرسه مهدیه یکی از مکان‌های اسکان فرهنگیان از نزدیک نحوه خدمت‌رسانی به مسافران را مورد ارزیابی قرار داد.

محمدحسین امین‌جعفری مدیرکل آموزش و پرورش قم در این بازدید توضیحات لازم را به استاندار قم ارائه کرد و پس از آن از بخش توزیع اقلام فرهنگی بازدید کردند.

در این بخش محصولاتی چون کتاب، لوح فشرده، قرآن و دیگر اقلام فرهنگی همراه با 30 درصد تخفیف در اختیار مهمانان نوروزی این مدرسه قرار داده می‌شود ضمن اینکه با برگزاری مسابقات گوناگون فرهنگی، جوایزی چون سفر مشهد مقدس و سوریه نیز در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

از دیگر بخش‌های فرهنگی موجود در این مکان می‌توان به کتابخانه و محلی برای مسابقات کودکان همچون «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» و «سرود بخوانید، جایزه بگیرید» اشاره کرد.

موسی‌پور ضمن بازدید از این بخش‌ها اظهار کرد: آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی در حوزه فرهنگ جامعه داشته و فعالیت‌های صورت گرفته نیز موجب افزایش بار معنوی سفرهای نوروزی خواهد شد.

وی خواستار افزایش تجهیزات موجود در مدارس شد و افزود: آموزش و پرورش قم و مسئولین آن باید سعی کنند همه مدارس درجه دو و سه را به درجه یک تبدیل کنند زیرا حجم ورود مسافر و اقامت آنان در قم افزایش چشمگیری یافته و هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی، ظرفیت پذیرش همه آنها را ندارند.

استاندار قم از مدرسه قاسم پنبه‌چی بازدید و امکانات و وضعیت این مدرسه را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی با حضور در این مدرسه و گفت‌وگو با دو خانواده ساکن در آن میزان رضایت آنها از امکانات در اختیار قرار گرفته را سنجیده و در مورد نحوه اطلاع‌رسانی، خدمات‌دهی و وضعیت مدرسه سوالاتی از آنها پرسید.

موسی‌پور با توجه به درخواست یکی از ساکنان این مدرسه در خصوص لزوم افزایش فعالیت‌های فرهنگی در مدارس از امین‌جعفری و اسماعیلی‌طبا، مدیران کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خواست تا با ایجاد کتابخانه‌ای کوچک در هر اتاق و ارائه مواردی چون قرآن و مفاتیح، نسبت به خدمات فرهنگی نیز توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اسکان مسافران در بیش از 3 هزار و 500 کلاس درس در مدارس قم گفت: لازم است که اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و نیز فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نسبت به تهیه کتابخانه‌های کوچک و غنی ساختن آن از کتاب‌های مفید، نیازهای فرهنگی و معنوی زائران را نیز تامین کنند.

استاندار قم در ادامه به کوه خضرنبی(ع) و مکان برپایی یکی از نمایشگاه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری رفت.

وی با حضور در هر یک از این غرفه‌ها و گفت‌وگو با مسئولین آن در جریان آخرین فعالیت‌های صورت گرفته و میزان استقبال مردم از این نمایشگاه‌ها قرار گرفت.

استاندار قم در ادامه به محل ساخت یادمان شهدای گمنام در این محل رفت و با نثار فاتحه‌ای، یاد و خاطره آن سفرکردگان را گرامی داشت.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول