اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز امسال صورت گرفت

برگزاری 26 نمایشگاه صنایع دستی در فارس

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: به منظور معرفی و عرضه تولیدات صنایع دستی 26 نمایشگاه نوروز امسال در سطح استان فارس برگزار شده است.

برگزاری 26 نمایشگاه صنایع دستی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همت محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در ستاد دائمی سفرهای استان فارس اظهار کرد:  اشتغال حدود 200 هزار نفر در استان فارس به فعالیت‌های مرتبط با صنایع دستی و اشتغال مستقیم حدود 400 نفر در مرکز استان به رشته‌های صنایع دستی باعث اهمیت مضاعف این حوزه شده است.

وی ادامه داد: توانمندی بخش صنایع دستی به ویژه اندیشه اشتغال، سبب تقویت این هنر بومی شده و در این راستا سیاست‌ها معطوف به حمایت از نمایش و عرضه محصولات در طول سال است.سفرهای نوروزی و افزایش تعداد گردشگران در این ایام، بهترین فرصت برای هنرمندان و صنعتگران استان فارس به منظور ارائه و عرضه تولیدات آنها است.

معاون صنایع دستی فارس گفت: با حمایت و مشارکت اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان فارس و پیش‌کسوتان رشته‌های مختلف،  در مرکز استان سه نمایشگاه صنایع دستی در مجموعه‌های سعدیه، حافظیه و باغ جهانی ارم در قالب پنج غرفه برپا است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های حوزه صنایع دستی استان فارس در ایام نوروز بیان کرد: در کنار مجموعه جهانی تخت جمشید نیز با کمک اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی نمایشگاهی با 30 غرفه و درقالب رشته‌های مختلف صنایع دستی برگزار شده است.

محمدی ادامه داد: با توجه به تنوع رشته‌های صنایع دستی در این استان سعی شده است هر غرفه به یک محصول اختصاص یابد تا از تکرار آن در غرفه‌های دیگر اجتناب شود. در کنار حفظ کیفیت و نفیس بودن آثار، قیمت‌ها به گونه‌ای تعیین شده است که امکان خرید برای تمام طبقات جامعه فراهم باشد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول