اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس نهم:

توریسم را به منبع اشتغال تبدیل کنیم

خبرگزاری فارس: منتخب مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس نهم گفت: توریسم را به منبع اشتغال تبدیل کنیم.

توریسم را به منبع اشتغال تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، سیدهادی حسینی ظهر امروز در جمع متخصصان دانشگاهی حوزه انتخابیه خود با تقدیر از اعتماد مردم حوزه انتخابیه بیان داشت: از خداوند بزرگ سپاسگزارم که به من فرصت خدمت داد.

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه مملو از استعداد برای توسعه است، گفت: وجود نیروی انسانی توانمند که به عنوان اساس و پایه هر توسعه‌ای مطرح می‌شود مهم‌ترین رکن توسعه حوزه انتخابیه سوادکوه، قائمشهر و جویبار است.

حسینی عوامل طبیعی را دومین رکن توسعه ذکر کرد و افزود: خداوند شرایط لازم شامل آب و هوا و خاک مناسب را برای توسعه در اختیار ما قرار داده و مشکل ما مدیریت بر منابع خدادادی توسعه است.

منتخب مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در زیر ساخت‌های حوزه انتخابیه برای توسعه با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی به بیکاری در شهرستان سوادکوه اشاره کرد و گفت: مردم ما بیکاره نیستند که بدون کار و تلاش خواستار کمک باشند بلکه بیکار و خواستار در اختیار قرار گرفتن فرصت کار هستند.

حسینی عنوان کرد: عزت نفس این مردم همچنان وجود دارد و نگاه این مردم همچنان بلند است.

منتخب مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس نهم شورای اسلامی به حضور مسافران در شهرستان سوادکوه اشاره کرد و تصریح کرد: سهم سوادکوه از مسافران تنها در بار ترافیکی و زباله است و دولت باید ظرفیت ایجاد کند و مسافر تبدیل به توریست و توریست به اشتغال‌زایی برای مردم تبدیل شود.

وی با انتقاد از عدم کارشناسی بلند مدت در خروج دام از جنگل گفت: خروج دام از جنگل دامدار تولیدکننده را به فرد مصرف‌کننده تبدیل کرده است

حسینی ملاک موفقیت یا ضعف مدیران را در اعلام برنامه‌ها و بررسی کارنامه آنها ذکر کرد و یادآور شد: از همه مسئولان برنامه سالانه را دریافت خواهم کرد و در پایان سال با بررسی عملکردها برای آنان به کارنامه عملکردشان دست خواهیم یافت.

منتخب مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس نهم شورای اسلامی استفاده از اصطلاح "اجرایی شدن" را نادرست توصیف کرد و افزود: برای هر پروژه باید زمان‌بندی مشخص شود در غیر این صورت به ضرر خواهد بود و از اصطلاح اجرا شدن نه اجرایی شدن که از ابتدای طرح‌ها به ادبیات مسئولان وارد شده است، در پایان به ثمر نشستن طرح‌ها استفاده شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه افزایش تملک دارایی از 30 میلیارد ریال در ابتدای دولت نهم به 100 میلیارد ریال حال حاضر، تاثیر ملموسی در زندگی مردم سوادکوه نداشته است، گفت: عدم تاثیر طرح‌ها و پروژه‌ها در زندگی مردم باید علمی بررسی شود و برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها نیز در بلند مدت به نتیجه می‌رسد.

حسینی به استعدادهای بالقوه سوادکوه اشاره کرد و ادامه داد: خروج دام از جنگل، دامدار تولیدکننده را به فرد مصرف‌کننده تبدیل کرد و در توریسم و کشاورزی هم کار جدی انجام نشده و تولید برنج نیز به صورت سنتی و بدون استفاده از کشت‌های جایگزین انجام می‌شود.

منتخب مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس نهم شورای اسلامی به تعطیلی صنایع اشاره کرد و گفت: برخی از صنایع تعطیل شده و جایگزینی هم برای آن مدیریت نشد.

وی در مرحله دهم با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان استان مازندران باید توسعه استانی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند، تصریح کرد: ما تنها شهرستانی فکر کرده‌ایم و در فضای توسعه استانی باید تلاش گسترده‌تری انجام دهیم.

حسینی به مشکلات عمده سوادکوه اشاره کرد و متذکر شد: مردم از وعده‌ها خسته شدند و ما در حد توان خود سعی خواهیم کرد در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنیم.

منتخب مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس نهم شورای اسلامی به مشکل جدی اعتبار توسط راه و ترابری اشاره کرد و اذعان داشت: زیر ساخت‌ها برای توسعه شهرستان‌ها مهم و زیربنایی است و پیگیری‌های انجام شده برای چهار بانده شدن محور سوادکوه جدی نبوده است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول