اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

عملکرد پلیس در سال 90 در چند حوزه شگفتی ساز بود

خبرگزاری فارس: جانشین ناجا گفت: عملکرد پلیس در سال 90 در چند حوزه شگفتی ساز بود که کاهش سه هزار کشته در سوانح رانندگی و افزایش 10درصدی کشفیات مواد مخدر از اهم آن است.

عملکرد پلیس در سال 90 در چند حوزه شگفتی ساز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمدرضا رادان دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف‌گذاری پلیس در بخش راهنمایی و رانندگی در سال 91 کاهش چشمگیر 20 هزار کشته سوانح رانندگی در سال 90 است و همه ظرفیت‌ها برای تحقق این امر مهم باید به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: اگر چه آمار 20 هزار کشته در سوانح رانندگی در سال 90 امری تلخ و قابل تامل است، اما روند محسوس کاهش تلفات از 27 هزار کشته در سال 84 و رسیدن به 20 هزار در سال 90 نوید بخش بهبود فرهنگ رانندگی و افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور است.

این مسئول در همین رابطه ادامه داد: نیروی انتظامی از سال 84 با انجام برنامه‌ریزی گسترده روند افزایش سالانه 2/11 درصدی تلفات رانندگی را تا سال 90 به میزان قابل توجه‌ای کنترل کرد که اگر این امر اتفاق نمی‌افتاد با توجه به این میزان افزایش سالیانه ،هم اکنون بیش از 52 هزار تلفات را شاهد بودیم.

به گفته رادان، سال 90 در مجموع ۳ هزار کاهش فوتی را در سوانح رانندگی شاهد بودیم که این امر برای سال 91 با هدف‌گذاری بالاتری برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم همچنان کاهش تلفات را سال به سال شاهد باشیم.

جانشین فرمانده  انتظامی کشور خاطرنشان کرد: برای رسیدن به آنچه مطلوب و شایسته است ظرفیت‌های خوبی در اختیار است که قانون جدید راهنمایی و رانندگی و افزایش امکانات نرم افزاری و سخت افزاری از جمله آن است.

وی توسعه مشارکت مردمی، آموزش‌های همگانی و ارتقای فرهنگ ترافیک، در کنار توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و شبکه جاده‌ای کشور را از ابزارهای موثر در کاهش تلفات رانندگی دانست که هم اکنون در اختیار است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان هرمزگان در سایه تدابیر موثر به عنوان استان برتر کشور در کنترل سوانح و تلفات ناشی از حوادث رانندگی است، تاکید کرد: دستاوردهای پلیس در استان هرمزگان در این بخش می تواند در بهبود شاخص کشوری بسیار موثر باشد و باید تلاش شود ضمن حفظ جایگاه موجود، در سال 91 عملکرد بهتری درجهت  تحقق برنامه‌های هدف‌گذاری شده را شاهد باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی کشور همچنین با اشاره به توسعه شبکه کنترلی پلیس در محورهای مواصلاتی کشور یادآور شد: علاوه بر محورهای تهران مشهد، اصفهان شیراز و مسیرهای شمالی، امسال دو محور مهم در مسیر شمال و مشهد اردبیل به دوربین‌های پیشرفته کنترلی مجهز می شوند که این امر در کاهش تخلفات بسیار موثر است چرا که ضریب تعامل قانون از این ناحیه بسیار فراتر است و شبانه روز تردد وسایط نقلیه را تحت کنترل دارد.

رادان همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" خاطرنشان کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این راهبرد مهم و حیاتی کشور، مقوله مقابله با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی امری ضروریست که استان هرمزگان به عنوان شاهراه  اقتصادی کشور نقش بسیار مهمی در این عرصه دارد.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد اجناس بنجل خارجی جایگزین کالاهای داخلی شود و که این امر در بحث مقابله با قاچاق کالا بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول یادآور شد: در این راستا علاوه بر روند تقویت توان کنترلی دریابانی درسال 90، ظرفیت مقابله پلیس با عوامل قاچاق کالا در سال 91 در حوزه دریا تشدید می‌شود تا به موازات برنامه‌های  دیگر شاهد رونق بخشی به  تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی کشور بیان داشت: نیروی انتظامی در سال 91 علاوه بر برنامه‌های مهم در حوزه راهنمایی و رانندگی به مقوله امنیت اخلاقی نیز توجه ویژه‌ای دارد و روند جمع‌آوری دیش‌های ماهواره، برخورد با مزاحمان نوامیس مردم، مشروبات الکلی و بحث حجاب و عفاف با جدیت ادامه خواهد داشت.

رادان تاکید کرد: در حوزه تامین امنیت نباید هیچ محله‌ای برای مجرمین حیات خلوت شود.

وی اضافه کرد: مگر می‌توان گفت مثلا سرقت در محله‌ای بیشتر باشد و توجیه کرد که این محله جرم خیز است، باید با تقویت اقدامات پلیس به جای هر نوع توجیه‌ای با قاطعیت با عوامل برهم زدن نظم و امنیت برخورد کرد و هیچ استثنایی وجود ندارد.

انتهای پیام/ن۱۰/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول