اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار گچساران و مسئولان صورت گرفت

برگزاری مراسم تحویل سال نو در گلزار شهدای گچساران

خبرگزاری فارس: با حضور فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم، مراسم آغاز سال نو در گلزار شهدای گچساران برگزار شد.

برگزاری مراسم تحویل سال نو در گلزار شهدای گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرماندار گچساران، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، امام جمعه موقت گچساران، مسئولان، بسیجیان و خانواده‌های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم گچساران صبح امروز طی یک مراسم معنوی با حضور در گلزار شهدای گچساران با برپایی سفره هفت‌سین در گلزار شهدای گچساران و با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای این شهرستان یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن قرائت آیات قرآن، دعای فرج و دعای تحویل سال نو و فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

در این آیین باشکوه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان، مسئولان محلی، مسئولان واحدهای دانشگاهی و آموزش و پرورش، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در کنار اقشار مختلف مردم شهیدپرور و ولایی حضور چشمگیری داشتند.

مسئولان و مردم گچساران با حضور در گلزار شهدای جنگ تحمیلی و نثار گل یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن را گرامی داشتند.

حضور چشمگیر مردم و مسئولان گچساران در کنار گلزار مطهر شهدا و قرائت دعا و فاتحه، فضای معنوی گلزار شهدای گچساران در لحظات آغازین سال نو را دوچندان کرده بود. 

* زنده نگه داشتن یاد و تحقق اهداف شهدا ضرورت است

فرماندار گچساران در این آیین معنوی اظهار کرد: شهدا برای حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و هیچ انگیزه‌ای جز حفظ دین خدا نداشتند.

سید اکبر علیزاده ابراز داشت: شهدا در وصیت‌نامه خود بر لزوم احیای ارزش‌های الهی، حفظ حجاب، تقویت وحدت و حمایت از نظام و رهبری تأکید خاص داشتند.

وی با بیان اینکه انگیزه اصلی و حقیقی شهدا قبل از هر چیز، اسلام بود، یادآور شد: زنده نگه داشتن یاد شهدا و انتقال ارزش‌های به دست آمده دوران دفاع مقدس یک ضرورت مهم در دوران حاضر است.

علیزاده گفت: جوانان و نوجوانان جامعه باید بدانند که برای به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب و استمرار آن، خون‌های فراوانی تقدیم انقلاب و اسلام شده است.

* آغاز سال نو در کنار گلزار شهدا از بهترین نعمت‌ها است

مقام عالی دولت در گچساران آشنایی با سیره شهدا را از نیازهای جدی نسل جوان و نوجوان در برابر هجمه گسترده فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا سرمایه‌های معنوی و گنجینه‌های ارزشمند جامعه هستند.

علیزاده خاطرنشان کرد: جایگاه برجسته ایران در بین سایر کشورها برگرفته از برکت خون شهیدان است و مسئولان باید با خدمت بی‌منت به مردم، موجبات شادی روح شهدا را فراهم کنند.

وی تجدید میثاق با خون شهدا، آرمان‌های بلند امام راحل در تشکیل نظام اسلامی و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران در هجمه شدید دشمنی‌های دنیای استکبار عنوان کرد.

علیزاده ابراز داشت: گلزار شهدا به خاطر تقدس و حضور ارواح مطهر شهیدان بهترین مکان برای آغاز سالی جدید بوده و حضور در این مکان مقدس از بهترین نعمت‌های خداوند است.

وی افزود: همه ما با حضور در این مکان مقدس ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر با مقام معظم رهبری در راستای اطاعت از فرامین ایشان عهدی دوباره می‌بندیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول