اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرها:

سومین حرم اهل بیت (ع) منطقه آزاد زیارتی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سازمان گردشگری و رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرها گفت: سومین حرم اهل بیت (ع) منطقه آزاد زیارتی می‌شود.

سومین حرم اهل بیت (ع) منطقه آزاد زیارتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، منوچهر جهانیان در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس اظهار کرد: مشهد، قم و شیراز سه شهر مطرح در زمینه گردشگری زیارتی هستند و با توجه به ظرفیت موجود در این شهرها، کانون قرار گرفتن آن‌ها در حوزه گردشگری مذهبی و زیارتی، اتفاق مبارکی است.

وی با اشاره به تاثیر این حرکت در توسعه صنعت گردشگری افزود: حاصل این اقدام ورود گردشگر خارجی به ایران است که با در نظر گرفتن آن‌ها به عنوان مناطق آزاد زیارتی، ورود زائران از هر نقطه دنیا به این سه شهر بدون نیاز به روادید انجام می‌شود.

جهانیان عنوان کرد: آسیب شناسی اقدامات ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور می‌تواند به برنامه‌ریزی ستاد برای فعالیت‌های بعدی کمک کند.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرها با اشاره به خدمات این ستاد در نوروز 91 گفت: امسال تعداد سفرهای نوروزی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 53 درصد افزایش یافته و در زمینه اسکان نیز شاهد افزایش 33 درصدی در سطح کشور هستیم.

این مسئول ادامه داد: تعداد مسافران ورودی به استان فارس در نوروز امسال 47 درصد و اقامت مسافران نیز 27 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری سطح کشور در نوروز امسال بیش از 66 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون سازمان گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: پیرامون ورود و پذیرش مسافران نیز استان‌های قم، فارس، اصفهان، مازندران و هرمزگان بیشترین تعداد ورود مسافر را در نوروز 91 به خود اختصاص داده است.

این مسئول گفت: محور مرودشت – شیراز بعد از محورهای کرج - تهران، کرج – قزوین و تهران – قم پرترددترین محور کشور در ایام نوروز بوده است.

جهانیان تصریح کرد: از اقدامات موثری که از سوی ستاد تسهیلات سفر انجام شد موضوع عدم افزایش هزینه اقامت در مراکز اقامتی است و در این راستا در برخی شهرهای کشور مراکز اقامتی با 10 درصد تخفیف به مسافران خدمات ارائه داده‌اند.

وی خدمات رسانی مطلوب به مسافران و میهمانان نوروزی در استان فارس را مشهود دانست و افزود: در بحث اسکان، ارائه خدمات بهداشتی، نظافت و پاکیزگی شهری، خدمات اورژانس، مباحث امنیتی و ترافیکی در فارس و به ویژه شهر شیراز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

در این جلسه، مدیران و معاونان دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات نوروزی به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در بحث خدمات رسانی به میهمانان و مسافران نوروزی پرداختند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول