اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی قزوین:

جشنواره نوروزی موجب ارتقای حوزه گردشگری قزوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین برگزاری جشنواره بازی و اسباب‌بازی به همراه هفتمین نمایشگاه صنایع دستی در قزوین را اقدام مهمی برشمرد که ظرفیت‌های دیگر استان نیز بواسطه این دستاورد شکوفا می‌شود.

جشنواره نوروزی موجب ارتقای حوزه گردشگری قزوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین اسدالله بیرانوند اظهار کرد: اتفاقات مهم استان در نوروز 91 که در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه در حال برگزاری است ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانیان و به ویژه مردم قزوین دارد و در اصل یک حرکت ملی تلقی می‌شود.

وی در مورد لزوم برگزاری جشنواره بازی و اسباب‌بازی گفت: در گذشته به کودکان توجه جدی می‌شد چراکه اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های آنان ارتباط معناداری با سنت و صنایع دستی داشته و این تئوری ساختار و اساس نگاه والدین به کودکانشان بوده و مغایرت نداشتن جشنواره بازی و اسباب‌بازی با نمایشگاه صنایع دستی در راستای احیای این هدف در جامعه امروز ایران است که به طور حتم در سال‌های آتی به این مهم نزدیک‌تر می‌شویم.

بیرانوند با اشاره به پیشینه استان قزوین تصریح کرد: این خطه در دوره حکومت صفویان پایتخت ایران بوده و با توجه به اینکه راه‌های ارتباطی آن به تمامی نقاط کشور متصل است با فعالیت سعدالسلطنه به عنوان بزرگ‌ترین کاروانسرای درون‌شهری ایران نبض حوزه اقتصادی و مسیر واردات و صادرات کشور نیز به حساب می‌آمده، پس ما مسئولان باید این مجموعه تاریخی را در کنار دیگر مراکز فرهنگی و تاریخی به ایرانیان و جهانیان بشناسانیم و برگزاری اینگونه برنامه‌ها از لوازم این اهداف بزرگ است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با تأکید بر اینکه درسال‌های آتی نقاط قوت برنامه‌های مهم نوروزی استان ارتقا یافته و نقاط ضعف رفع می‌شود، افزود: یکی از کمبودهای استان قزوین در کمبود هتل و مراکز اقامتی خلاصه می‌شود که با رفع آن برنامه‌های بخش گردشگری قوت بیشتری می‌گیرد، در حال حاضر مجوز ساخت سه هتل 5 ستاره و دو هتل چهار ستاره صادر شده که بخش خصوصی مسئولیت ساخت آنها را به عهده دارد و تا پایان سال 92 نیز سه هتل از این تعداد به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در فواصل زمانی چند ماهه افتتاح می‌شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از ویژگی‌های خاص و ماندگار بچه‌های دیروز سخن گفت و یادآور شد: کودکان دیروز به دنیای زیبای کودکی اتصال کامل داشتند و انجام بازی‌های گروهی صمیمیت و همکاری را در بین آنها افزایش می‌داد.

بیان تفاوت‌های کودکان دیروز و امروز مورد دیگری است که بیرانوند به آن اشاره و عنوان کرد: پیشرفت تکنولوژی موجب رونق استفاده از بازی‌های تک نفره شده و از سویی کاهش زمان دوران کودکی را در پی داشته بدان معنی که چون جامعه به سمت پیشرفت سوق پیدا کرده و وسایل ارتباطی گسترش یافته کودکان نیز از این تغییرات مصون نماندند و با این ابزار بزرگ می‌شوند و یکی از نقاط قوت گذشته این بود که تا گروه نبود بازی و سرگرمی نیز رخ نمی‌داد که این مهم هم‌اکنون با بازی‌های رایانه‌ای منسوخ شده است.

وی لازمه بازگشت به گذشته و احیای سنت‌های قدیم در بحث بازی و اسباب بازی را در تغییر نگرش جامعه والدین و به ویژه برنامه‌ریزان و مسئولان فرهنگی کشور برشمرد و متذکر شد: اگر به این موضوع بی توجه باشیم عرصه استفاده از بازی‌های غربی در بین کودکان کشور قوت بیشتری می‌گیرد و امر فرهنگ‌سازی سخت‌تر می‌شود، بنابر این علاوه بر خانواده که نقش محوری در این قضیه به عهده دارد باید رسانه‌ها، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی وظایف خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام/ن۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول