اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی سلماس خبر داد

ورود 2500 گردشگر نوروزی به سلماس

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس گفت: 2500 گردشگر نوروزی از آغاز سال نو تاکنون به سلماس وارد شده‌اند.

ورود 2500 گردشگر نوروزی به سلماس

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رضا حسن‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد گردشگری در شهرستان سلماس باید زیرساخت‌های توسعه این صنعت در سال جاری فراهم شود تا شاهد ورود بیش از پیش مسافران و گردشگران به این شهرستان باشیم.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلماس افزود: توسعه صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان نقش بسزایی دارد، از این‌رو باید بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری مشارکت گسترده‌ای داشته باشد.

حسن‌زاده ادامه داد: فرمانداران و شهرداران نیز می‌توانند در حوزه‌های مدیریت موزه‌ها، اماکن سیاحتی و گردشگری و محوطه‌های تاریخی زمینه مشارکت بخش خصوصی را فراهم کنند.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان سلماس با پیشینه تاریخی بالا از مناطق مهم گردشگری استان به شمار می‌رود گفت: گردشگرانی که امسال وارد شهرستان سلماس شده‌اند طی روزهای گذشته بیش از 2 هزار و 500 نفر از دو اثر تاریخی کلیسای هفتوان و حمام شیخ بازدید کرده‌‌اند.

وی اضافه کرد: آمار گردشگران ورودی به این شهرستان در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و پیش‌بینی می‌شود این میزان در روزهای آینده افزایش یابد.

حسن‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تسهیلات سفرهای نوروزی عنوان کرد: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی، 12 بازدید از پایگاه‌های امدادی، مهمانپذیرها و آژانس‌های مسافرتی در سلماس انجام شده و 750 نقشه گردشگری در مبادی ورودی شهرها در میان مسافران توزیع شده است.

شهرستان سلماس در 91 کیلومتری شمال ارومیه و در شمال غربی ایران و در مرز ایران و ترکیه قرار دارد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول