اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

فرصت آزمون و خطا به تولیدگران برای ارتقای تولیدات داده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: مردم تا رسیدن تولیدات داخلی به سطح قابل رقابت با اجناس خارجی باید در آزمون تولید ملی، فرصت آزمون و خطا را به تولیدگران بدهند.

فرصت آزمون و خطا به تولیدگران برای ارتقای تولیدات داده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عظیمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عنوان امسال و تدبیر مقام معظم رهبری در انتخاب آن اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب با تدابیر حکیمانه خود یکی دیگر از ارکان و اصول جهاد اقتصادی را با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" تعیین کردند که نشان از درایت و آینده‌نگری ایشان دارد.

وی تحقق جهاد اقتصادی را در تقویت تولید، حمایت از کار و سرمایه ملی دانست و ادامه داد: در تبیین شعار امسال باید به پشتوانه‌ عقیدتی آن و اصول مبتنی بر این امر توجه کنیم و آنها را دستاویز عمل خود قرار دهیم.

به گفته امام جمعه بهار، قرآن هر گونه تسلط کفار و مشرکان بر مسلمانان را تخطی از رویکردی دینی دانسته که یکی از مظاهر تسلط مشرکان بر جامعه اسلامی از مسیر اقتصاد می‌گذرد و مهمترین عرصه اقتصاد نیز مباحث مربوط به تولید است.

وی تأکید کرد: امروزه ایجاد فرهنگ و باور غلط خرید اجناس خارجی به عنوان یک امتیاز و پرستیژ اجتماعی یکی از مواردی است که باید نسبت به بازسازی این فرهنگ و استفاده از تولیدات بومی و ملی برنامه‌ریزی و اقدام شود.

عظیمی‌زاده افزود: به طور قطع استفاده از کالاها و اجناس خارجی، به مرور زمان تسلط فرهنگی غرب بر کشورهای مسلمان را موجب می‌شود که همین امر در تحقق اصل "تولی و تبری" خدشه‌ وارد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تحقق شعار امسال را نیازمند همت بالا، تلاش همه‌جانبه در ابعاد مختلف دانست و ابراز داشت: برای اینکه تولیدات داخلی بتواند جایگزین تولیدات خارجی شود نیازمند یک تلاش اقتصادی همه‌جانبه هستیم.

امام جمعه بهار تأکید کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی باید توجه داشته باشند که دنیای امروز، عرصه رقابت است و به همین منظور برخورداری کالاهای داخل از کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین می‌تواند شاه‌کلید موفقیت در این عرصه باشد.

وی افزود: مردم نیز باید تا رسیدن تولیدات داخلی به سطح قابل رقابت با اجناس خارجی در این آزمون تولید ملی، فرصت آزمون و خطا را به تولیدگران بدهند.

عظیمی‌زاده تصریح کرد: دولت نیز باید از یک سو در تقویت تولیدگران داخلی و سرمایه‌گذاران، تسهیل‌گر شرایط باشد و از سوی دیگر در بحث صادرات و واردات تعرفه بیشتری را به اجناس وارداتی خارجی مشابه داخل اعمال کند.

وی در پایان تأکید کرد: به طور قطع توجه به تمام این موارد موجب می‌شود تا گام به گام ذائقه ما به سوی استفاده از تولیدات ملی سوق یابد و زمینه‌ساز پیشرفت روزافزون کشور باشد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول