اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تحویل سال

8 زوج جوان در شلمچه عقد زناشویی بستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: همزمان با تحویل سال، هشت زوج جوان با حضور در منطقه عملیاتی شلمچه با یکدیگر عقد زناشویی بسته و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

8 زوج جوان در شلمچه عقد زناشویی بستند

عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مناطق عملیاتی خوزستان هر ساله میزبان تعداد زیادی از کاروان‌های راهیان نور در منطقه است.

وی افزود: با وجود اینکه در این موقع از سال، شهرهای خوزستان به خصوص در شب‌ها بسیار سرد هستند ولی حضور پرتعداد مردم در شب تحویل سال در کنار شهدا و در سرزمین‌های نور برای ما تعجب آمیز بود.

مدیرکل نشر و حفظ آثار دفاع مقدس استان خوزستان تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد مردم ما پیوندی ناگسستنی با شهدای هشت سال دفاع مقدس دارند.

وی با اشاره به موقعیت شلمچه، این منطقه عملیاتی جنوب خوزستان خاطرنشان کرد: منطقه عمومی شلمچه از ضلع غربی خرمشهر شروع می‌شود و تا عمق خاک عراق به پیش می‌رود.

عقیلی با بیان اینکه خط مرزی، این منطقه را به دو قسمت شلمچه ایران و شلمچه عراق تقسیم کرده، بیان کرد: شلمچه ایران در منتهی‌الیه جنوب غربی جلگه خوزستان قرار گرفته و از شمال به «حسینیه» از جنوب به ‌اروند رود، از شرق به خرمشهر و از غرب به خط مرزی ایران و عراق محدود می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: هر ساله در چنین ایامی برخی زوج‌های جوان برای اینکه عطر ایثارگری در زندگیشان جاری شود با حضور در مناطق عملیاتی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند تا سایه معنویت شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بر زندگی آنها  گسترده شود.

مدیرکل نشر و حفظ آثار دفاع مقدس استان خوزستان اظهار کرد: امسال نیز در لحظه تحویل سال، هشت زوج جوان از سراسر کشور با حضور در منطقه عملیاتی و در حضور کاروان‌های راهیان نور با خواندن خطبه عقد، زندگی مشترکشان را در کنار شهدای خفته در این منطقه آغاز کردند.

وی برگزاری مراسم‌های دینی مثل زیارت عاشورا، خواندن قرآن و مداحی را از جمله برنامه‌های لحظه تحویل سال در مناطق عملیاتی خوزستان دانست و گفت: برخی از اعضای راهیان نور شب را کامل در یادمان‌های عملیاتی به صبح رساندند و در لحظه تحویل سال در کنار شهدا بودند.

عقیلی افزود: هشت زوج جوان از سراسر کشور در این منطقه حضور داشتند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول