اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس پیش‌بینی‌ها

صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی 10 میلیارد تومان فروش می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی کشور گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، 10 میلیارد تومان صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی در سراسر کشور در نوروز 91 به فروش می‌رسد.

صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی 10 میلیارد تومان فروش می‌کند

محمدرضا رشیدکردستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه امسال حجم سفرها و استقبال گردشگران از تعطیلات نوروزی افزایش یافته، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از بازارچه‌های نوروزی کشور به خوبی بازدید شود.

وی با بیان اینکه گردشگران در هر استان می‌توانند، به صورت رایگان از بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی بازدید کنند، افزود: نزدیک به 2 هزار و 800 غرفه صنایع دستی در سراسر کشور در 300 نقطه برپا شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی کشور اضافه کرد: 60 بازارچه نیز به صورت ثابت برای فروش جدیدترین دستاوردهای صنایع دستی هنرمندان در سراسر کشور فعال است و هنرمندان آثار کاربردی و با کیفیت خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها 10 میلیارد تومان صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی در نوروز 91 به فروش می‌رسد.

رشیدکردستانی با اشاره به اینکه بازارچه‌های نوروزی اغلب در ورودی‌ها و اماکن تاریخی شهرها برگزار می‌شوند، تصریح کرد: از آن جایی که مردم در نوروز اغلب همراه خانواده‌های خود سفر می‌کنند، بازدید کودکان از بازارچه‌های صنایع دستی راهکار مناسبی برای معرفی و شناساندن تولیدات بومی هر استان است.

وی با تأکید بر اینکه میزان تخفیف در نظر گرفته شده برای تولیدات این بازارچه‌ها به مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها محول شده، اذعان داشت: تولیدات عرضه شده در بازارچه‌های نوروزی با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسد و کارشناسان تمام استان‌ها همواره بر قیمت‌ محصولات نظارت دارند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول