اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران خبر داد

بازدید حدود 3 میلیون گردشگر از مراکز تاریخی مازندران

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفر مازندران از بازدید حدود 3 میلیون نفری گردشگران از مراکز تاریخی و فرهنگی مازندران خبر داد.

بازدید حدود 3 میلیون گردشگر از مراکز تاریخی مازندران

مهران حسنی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار‌ داشت: استقبال از گردشگران نوروزی در روز اول فروردین در محور‌های هراز، کندوان، رامسر، گلوگاه و سوادکوه برگزار شد.

وی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی شامل کتاب مصور استان، کتابچه راهنمای گردشگری، DVD حاوی فیلم معرفی جاذبه‌های گردشگری، نقشه و راهنمای گردشگری 19 شهرستان توزیع شد.           

این مسئول خاطرنشان کرد: این مراسم به عنوان برنامه شاخص و قابل توجه مورد استقبال خوب مسافران قرار گرفته و اجرای برنامه نوروزخوانی بر اساس آیین و آداب و رسوم مردم مازندران بوده که توسط گروه‌های موسیقی محلی این بخش از برنامه اجرا شد.

حسنی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های سازمان درباره اجرای جشن نوروزی نظر به هماهنگی‌های به عمل آمده قبلی از سوی این اداره کل و تاکید و دستور استاندار به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری این اداره کل این جشن در شهرستان‌ها انجام شد و در برخی از شهرستان‌ها هم جشنواره آیین‌های سنتی و نوروزی بر اساس آیین‌ها و آداب و رسوم این استان تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اینکه بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی از جمله 12 موزه استان در این ایام قابل توجه بوده، گفت: به گونه‌ای که تاکنون 2 میلیون و 606 هزار و 416 نفر از این مراکز بازدید به عمل آوردند.

این مسئول متذکر شد: از آنجایی که نوروز با طبیعت‌گردی گره خورده است، برگزاری تور‌های یک روزه و نیم‌روزی در استان توسط دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی رونق داشته و این موجب ماندگاری بیشتر گردشگران در استان شده است به طوری که 72 درصد از مسافران ورودی در استان اقامت گرفتند.

حسنی در ادامه ابراز داشت: سفرهای گروهی و انجام سفر در قالب تور از جمله زمینه‌ها به سمت گردشگری حرفه‌ای است.

وی با اشاره به آماده‌باش 90 داروخانه، 68 بیمارستان و درمانگاه، ایجاد 52 پایگاه امدادی و اطلاع‌رسانی هلال‌احمر، 70 پایگاه اورژانس در سطح جاده‌های استان به همراه یک آمبولانس هوایی متذکر شد: بیش از 60 دستگاه و نهاد اجرایی و تشکل‌های تاسیسات گردشگری این استان با بیش از 60 هزار نفر نیرو، خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران نوروزی را به عهده دارند و محل این اداره کل به عنوان مرکز هدایت، کنترل و نظارت بر فعالیت کمیته‌های استانی و ستادهای شهرستانی با حضور نمایندگان کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیلات نوروزی فعال است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول