اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران

قلعه تاریخی فورگ درمیان گردشگران را فرا می‌خواند

خبرگزاری فارس: قلعه تاریخی فورگ که در روستای فورگ از توابع بخش مرکزی شهرستان درمیان و در فاصله 80 کیلومتری شرق بیرجند واقع شده در روزهای گذشته پذیرای بیشترین مسافر در این شهرستان مرزی بوده است.

قلعه تاریخی فورگ درمیان گردشگران را فرا می‌خواند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حرکت مسافران نوروزی به سوی قلعه تاریخی فورگ در روستای فورگ از توابع بخش مرکزی شهرستان درمیان روز به روز بیشتر می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در معرفی این قلعه گفت: این قلعه در زمان نادرشاه افشار و به وسیله میرزا بقاخان حاکم منطقه و پس از فوت وی توسط پسرش میرزا رفیع‌خان بازسازی شده است.

مرتضی عربی افزود: با توجه به آثار و بقایای معماری داخل قلعه چنین استنباط می‌شود که قلعه مزبور در چند مرحله بازسازی شده و بر وسعت آن افزوده شده است و آخرین مرحله معماری آن مربوط به دوره افشاریه است که حصار فعلی قلعه و هشت برج مدور آن یادگاری از این دوره می‌باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان برنامه‌های متنوعی برای مسافران نوروزی تدارک دیده است، تاکید کرد: بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی واقع در سه راهی منصورآباد آماده بازدید علاقمندان و مسافران و گردشگران است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: در این بازارچه اقلام صنایع دستی از قبیل جاجیم‌بافی، پارچه‌بافی، گلیم‌بافی و گبه بافی عرضه می‌شود و سوغات محلی از قبیل زرشک، عناب و زعفران نیز به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول