اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

76 درصد گردشگران در مازندران اقامت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: تا پایان روز نخست فروردین ماه 76 درصد گردشگران ورودی در مازندران اقامت کردند.

76 درصد گردشگران در مازندران اقامت کردند

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: آمارهای دریافت شده نشان می‌دهد تاکنون 2 میلیون و 820 هزار و 860 نفر وارد مازندران شدند که از این میزان یک میلیون و 845 هزار و 435 نفر اقامت داشتند.

وی تصریح کرد: تعداد ورودی‌های شخصی با 2 میلیون و 204 هزار و 592 نفر بیشترین آمار و ورودی هوایی با 2 هزار و 38  کمترین آمار را به خودش اختصاص داده است.

فرزانه  افزود: تجزیه و تحلیل آمارهای دبیرخانه ستاد دائمی سفر نشان می‌دهد که مازندران جایگاه‌اش را به عنوان گردشگرپذیرترین استان کشور تثبیت کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد: تا کنون از میزان ورودی‌ها به استان تنها 300 تور به استان گزارش شده است که نشان می‌دهد که هنوز تا گردشگری حرفه‌ای فاصله داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: کاهش 75/54 درصدی نصب چادر در پارک‌های جنگلی و سایر نقاط استان نیز حاکی از این است که گردشگران یکی از اماکن اقامتی استان را برای اقامت استفاده کردند و یا میهمان خانه‌های مازندرانی‌های مهمان‌نواز شدند.

فرزانه افزود: علی‌رغم گزینه‌های مختلف برای بازدید و جاذبه‌های بیشمار استان از 28 اسفندماه سال گذشته تا اول فروردین جهت ایجاد فضایی مفرح‌تر برای مسافران، 49 جنگ شادی، نمایش خیابانی، نوروز خوانی و کنسرت موسیقی در سراسر مازندران برگزار شده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 33 برنامه فرهنگی گزارش شده است.

وی تاکید کرد: بازدید نزدیک به یک میلیون و 600 گردشگر از مرکز فرهنگی، موزه بناهای تاریخی و اماکن زیارتی و تفریحی استان در نخستین روز فروردین ماه نیز گویای آشنایی مردم از جاذبه‌های تاریخی مازندران است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول