اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تمهیدات گسترده رفاهی برای مسافران نوروزی در شهرضا

خبرگزاری فارس: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی چند ماه گذشته امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی برای مسافران نوروزی در سطح شهرستان شهرضا در نظر گرفته شده است.

تمهیدات گسترده رفاهی برای مسافران نوروزی در شهرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، هر ساله میلیون‌ها مسافر نوروزی به قصد مسافرت به نقاط مختلف کشور از مسیر کریدور شمال به جنوب که در محوریت استان اصفهان واقع است، تردد می‌کنند.

شهرستان شهرضا نیز که به عنوان یکی از مرکزی‌ترین شهرهای کشور به شمار می‌رود براساس آمار موجود جزو مهم‌ترین شهرهای کشور در حوزه حمل و نقل مسافری و ترانزیتی مطرح است.

یکی از فعالیت‌های مهم و سازنده مسئولان طی چند سال گذشته ایجاد امکانات خدماتی و رفاهی در راستای آسایش هم‌وطنان بوده است تا جایی که برطبق نظرسنجی‌های به عمل آمده این شهرستان همواره جزو رتبه‌های برتر کشور به لحاظ امکانات و زیر ساخت‌های لازم برای مسافران به شمار می‌رود.

این شهرستان که از دیر زمان به عنوان یکی از شهرهای فرهنگی و علمی کشور مطرح بوده است با برخورداری از اماکن متبرکه هم‌چون آستانه مقدس شاه‌رضا و در جوار آن گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و سرداران رشید اسلام هم‌چون شهید همت، طباطبایی، حیدرپور، کشوری، صفوی و آستانه مقدس امام‌زاده علی‌اکبر و روستاهای زیبا و تاریخی هم‌چون روستای آسفه، اسفرجان، هونجان و فضاهای تفریحی هم‌چون پارک ملت، پارک بزرگ آبشار، و ده‌ها اثر تاریخی و اماکن مقدس دیگر هر ساله پذیرای خیل عظیمی از هم‌وطنان بوده است.

یکی از فعالیت‌های شایسته انجام گرفته طی چند سال گذشته معرفی شهدای والامقام، شاعران صاحب سخن، ادیبان صاحب کمال، اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی صاحب فضل، مدیران برجسته و هنرمندان چیره دست این شهرستان با استفاده از بروشور، بیلبورد، روزنامه‌ها، مجلات، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی در ایام پایانی سال و نوروز بوده که با توجه به جایگاه ویژه شهرضا در عرصه‌های علمی و فرهنگی انتظار می‌رود در سال‌های آینده با حساسیت بیشتری در این زمینه اقدام شود.

در زمینه نظارت بر جاده‌های مواصلاتی شهرستان نیز نیروهای زحمت کش و جان برکف نیروی انتظامی و پلیس راه با نظارت 24 ساعته ضمن برخورد با متخلفان از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می‌کنند و براساس اطلاعات به دست آمده تا کنون 62 مورد تصادف در سطح جاده‌های این شهرستان به وقوع پیوسته است که یک مورد تصادف منجر به فوت و یک مورد قطع نخاع گزارش شده و در بقیه موارد آسیب‌دیدگان به صورت سطحی و یا بستری در سطح بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مداوا شده‌اند .

در حوزه اسکان مسافران نوروزی نیز ستاد تسهیلات رفاه مسافران با محوریت شهرداری شهرضا در محل دبیرستان شهید رجایی واقع در میدان حر ریاحی این شهر در طول ایام نوروز آماده هر گونه خدمات‌رسانی در زمینه راهنمایی و تأمین نیازهای احتمالی مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول