اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

استقبال بی‌نظیر مسافران از جشن‌های نوروزی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از استقبال بی‌نظیر مسافران و گردشگران از جشن‌های نوروزی این استان خبر داد.

استقبال بی‌نظیر مسافران از جشن‌های نوروزی گیلان

امید عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان همواره دارای جاذبه‌های بی‌نظیری است، اظهار کرد: جشنواره‌های نوروزی یادآور سنت‌های بومی و محلی این استان است.

وی، افزود: امسال برنامه‌ها و جشنواره‌های نوروزی برای مسافران و مهمانان در نظر گرفته شده که از جمله آنها جشنواره موزه میراث روستایی بوده که مورد توجه مسافران قرار گرفته است.

این مسئول، با بیان اینکه جشنواره‌های نوروزی گیلان تا 12 فروردین جاری ادامه دارد، از برگزاری جشنواره نوروزی در شهرک تاریخی ماسوله خبر داد.

وی، افزود: این جشنواره از هفته  دوم فروردین جاری با هدف معرفی بناهای شاخص و تاریخی ماسوله و برپایی نگار سرای این شهرک تاریخی برگزار می‌شود.

عزیزی، گیلان را دارای طبیعت دلپذیر دانست و گفت: گیلان مجموعه‌ای بی‌بدیل از مواهب خدادادی است.

وی، برپایی بازارچه صنایع دستی گیلان را از دیگر اقدام‌ها در نوروز جاری عنوان کرد و یادآور شد: صنایع دستی گیلان از قدمت و تنوع زیادی برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، حصیربافی، صنایع چوبی، چاروق‌دوزی، قلاب‌دوزی، تابلوهای نقاشی معرق، نمدمالی و... را از جمله صنایع دستی استان ذکر کرد.

وی، خاطرنشان کرد: صنایع دستی گیلان نوعی فعالیت اقتصادی بوده و بهترین سوغات برای مسافران است که می‌توانند از این خطه سرسبز تهیه کنند.

عزیزی، با  اشاره به اینکه گیلان مرکز تهیه و بافت مرغوب‌ترین پارچه‌های ابریشمی و صدور آن از طریق روسیه به اروپا بود، گفت: پرورش کرم ابریشم، برنج، چای، توتون، صید ماهیان و... از جمله ویژگی‌های منحصر ‌بفرد گیلان است.

وی، گیلان را سرزمینی چهار فصل خواند و افزود: گیلان رودخانه، کوه، دشت، جنگل و دریا را با هم دارد و مائده‌های زمینی و هوایی و دریایی‌اش فراوان و سوغات آن متنوع است.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول