اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرعین خبر داد

تمرکز 80 درصد مراکز اقامتی استان اردبیل در سرعین

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرعین گفت: بیش از 80 درصد مراکز اقامتی موجود در استان اردبیل در شهر توریستی و گردشگری سرعین واقع شده است.

تمرکز 80 درصد مراکز اقامتی استان اردبیل در سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر صبح امروز در جریان بازدید از مراکز اقامتی و گردشگری شهرستان سرعین اظهار داشت: این مراکز با 100 درصد ظرفیت خود در این ایام از گردشگران داخلی و خارجی پذیرایی می‌کنند و به دلیل حجم زیاد سفرها به این شهر از ادارات مختلف خواسته‌ایم تا میهمانسراهای خود را نیز در اختیار مسافران نوروزی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مراکز و دایر شدن تعدادی از مدارس 200 خانه استیجاری که روزهای گذشته ساماندهی شده‌اند در اختیار گردشگران این ایام قرار گرفته‌اند.

رئیس ستاد تسهیلات دائمی سفرهای شهرستان سرعین از ورود بیش از 300 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در روزهای گذشته به این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 15 تا 20 درصد بر تعداد ورود گردشگران در صورت مساعد بودن شرایط جوی افزوده شود.

دبیر گفت: در صورت نیاز مسافران نوروزی در مساجد و مکان‌های امن اسکان داده شده و به صورت شایسته از آنها پذیرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آبگرم‌های معدنی و چشم‌اندازهای طبیعی سرعین از دیگر جاذبه‌های سیاحتی در استان اردبیل هستند تصریح کرد: ده‌ها آب‌گرم معدنی با خواص شیمیایی و درجه حرارت‌های متفاوت به همراه تعداد 32 دریاچه و تالاب در سرعین در انتظار مسافران و گردشگران است.

سرعین شهر چشمه‌های بهشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرعین شهر چشمه‌های بهشتی اردبیل و نگین فاخر آب‌های معدنی و گردشگری ایران محسوب می‌شود.

شهر گردشگری سرعین در 25 کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه 4811 متری سبلان با دارا بودن آبگرم‌های معدنی- مجتمع‌های آب درمانی سبلان، ایرانیان، قهوه‌سویی، بئش‌باجیلار و حمام‌های طبیعی استراحتگاه دلپذیری برای مسافران نوروزی می‌باشد.

استخرهایی که گرمای آب‌های پرخاصیت آن‌ها در پوست و استخوان نفوذ کرده و با خروج از آنها هوای خنک و پاک حاکم بر محیط خستگی و ناراحتی‌ها را از جسم و روان انسان دور می‌کند.

آبگرم‌های گاومیش گلی، قهوه‌سویی، ساری‌سو، قره‌سو، پهنلی‌سو، آبگرم چشم و مجتمع‌های آب درمانی سبلان و بئش باجیلار و حمام طبیعی شفا از جمله آنها هستند.

دو استخر آب سرد هم در فاصله پنج کیلومتری سرعین در دره‌ای با چشم‌انداز زیبا موسوم به ویلا‌دره وجود دارند که آب آنها مانند نوشابه گازدار بوده و گردشگران از آب آن نوشیده و در استخر هم آب‌تنی می‌کنند.

پیست اسکی آلوارس سرعین منتظر گردشگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیست اسکی آلوارس سرعین نیز که یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی کشور در 12 کیلومتری شهرستان سرعین واقع شده است چشم به راه مسافران و گردشگران نوروزی است.

این پیست اسکی به سبب موقعیت مناسب جغرافیایی استان به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی اردبیل علاقمندان طبیعت را به سوی خود فرامی‌خواند.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول