اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر:

معلولان مشکل اشتغال دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: معلولان با مشکل اشتغال مواجه هستند.

معلولان مشکل اشتغال دارند

اکبر گرگوری‌مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان بوشهر در سال 90 در تمام شهرستان‌های استان بوشهر در خدمات‌رسانی به جامعه هدف اقدامات ارزنده‌ای انجام داد و شاهد رضایت خاطر جامعه تحت پوشش هستیم.

وی افزود: حمایت از معلولان و ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی در استان بوشهر است و در سال جهاد اقتصادی در این عرصه تلاش خوبی صورت گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با انتقاد از عدم اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان خاطر نشان کرد: با وجود داشتن قانون جامع حمایت از معلولان، ولی این قانون به صورت کامل اجرایی نمی‌شود و هم‌اکنون این قشر از جمعیت با مشکل اشتغال مواجه هستند.

گرگوری‌مطلق تصریح کرد: در سال 90 با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای معلولان بوشهری گام ارزشمندی در توانمندسازی این قشر برداشتیم که البته هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی از خدمات مستمر بهزیستی بوشهر به 4200 نفر معلول خبر داد و گفت: هم‌اکنون 16 هزار معلول در استان بوشهر شناسایی شده‌اند که از این جمعیت ۴ هزار و 200 معلول به صورت مستمر از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تلاش بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در تمام شهرستان‌های استان در این راستا حرکت کرده‌ایم و بویژه در امر مبارزه با اعتیاد بیشترین فعالیت عملی صورت گرفته است.

گرگوری‌مطلق از راه‌اندازی مرکز مقابله با آسیب‌های ناشی از اعتیاد در عسلویه خبر داد و افزود: با تلاش و همکاری مسئولان پارس‌جنوبی و مسئولان محلی عسلویه، مرکز کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد نیز در بندر عسلویه راه‌اندازی شده که اقدامات لازم را برای پیشگیری از آسیب اجتماعی ارائه کرده است.

وی ابراز داشت: برای ارتقای سلامت روانی و اجتماعی مردم بومی و کارکنان منطقه پارس جنوبی تلاش مضاعفی انجام گرفته و به‌ ویژه در حوزه کاهش گرایش به اعتیاد برنامه‌های ارزشمندی تدارک دیده شده است.

گرگوری‌مطلق یادآور شد: نجات معتادان امر مهم و ارزنده‌ای است که همه مردم و مسئولان و خانواده‌های درگیر باید همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند تا به اهداف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول