اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

سال نو سال خانه‌تکانی دل‌ها و قلب‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: سال نو سال خانه‌تکانی دل‌ها و قلب‌هاست.

سال نو سال خانه‌تکانی دل‌ها و قلب‌هاست

حجت‌الاسلام محمدعلی لروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر با تبریک فرارسیدن سال نو به مردم مؤمن ایران اسلامی گفت: عید نوروز، عید باستانی و عید حیات مجدد طبیعت است.

وی افزود: نوروز فرصت مناسبی برای دید و بازدید، صله رحم،‌ کمک به مستمندان و برطرف کردن مشکلات مردم و دید و بازدیدهای سال نو یک سنت حسنه‌ای که بین مسلمانان رواج دارد و کاری نکنیم که به هنگام انجام صله رحم، حرمت‌ها و شئونات اسلامی زیر پا گذاشته شود.

امام جمعه پلدختر خطاب به همه مردم گفت: در آستانه سال نو کسانی که از توان مالی مناسبی برخوردار هستند، دل فرزندان کسانی که مشکلات مالی دارند، را شاد کنند و این ایام زمان مناسبی است، تا کدورت‌ها را کنار گذاشته و گذشته‌ها را جبران کنیم.

لروند افزود: هم‌زمان با آغاز سال نو، از هر کدورت و کینه‌ورزی نسبت به برادران و خواهران را از خانه دل بزدائیم، دل را از او صاف رذیله پاک کنیم و نو کردن باطن در کنار تعویض لباس ظاهر از واجبات است و باید به آن توجه کرد.

امام جمعه پلدختر گفت: از متولیان امر انتظار می‌رود در ایام تعطیلات نوروز 91 برای معرفی هر چه بیشتر آداب، رسوم و فرهنگ غنی شهرستان پلدختر اقدامات لازم را انجام داده و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه مردم لرستان به ویژه شهرستان پلدختر در بین سایر نقاط کشور به مهمان‌نوازی معروفند و به همین دلیل می‌بایست در ایام تعطیلات نوروز 91 نیز هم‌چون سال‌های قبل برخورد مناسبی با مهمانان نوروزی و گردشگران داشته باشند و از هرگونه رفتار ناشایست با مسافران بپرهیزند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول