اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا خبر داد

آمادگی 22 مسجد صومعه‌سرا در نوروز 91

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از آمادگی 22 باب مسجد و سه بقاع متبرکه این شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

آمادگی 22 مسجد صومعه‌سرا در نوروز 91

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عزیز خادم‌شریف ظهر امروز در جریان بازدید از مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان برای آماده‌سازی و پذیرایی از مسافران نوروزی، اظهار داشت: در نوروز امسال بالغ بر 22 مسجد و سه بقاع متبرکه آماده پذیرایی از مسافران و مهمانان است. 

وی با بیان اینکه تمام  هیئت‌های امنا و خادمان در اماکن مذهبی و معنویی به صورت فوق‌العاده در تعطیلات نوروزی فعالیت می‌کنند، افزود: اخلاق‌مداری و برخورد شایسته با مسافران از شروط اصلی گزینش این هیئت‌ها و خادمان بوده است.

به گفته رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا، در بیشتر مساجد و بقاع این شهرستان در ایام نوروز نمازهای جماعت همراه با حضور ائمه جماعت برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در بحث شناساندن قطب‌های مرکزی گردشگری و فرهنگی نیز قادر به اطلاع‌رسانی خوبی هستند، ابراز داشت: صومعه‌سرا از قطب‌های مهم گردشگری مذهبی در استان محسوب می‌شود.

خادم‌شریف، با اشاره به عملکردهای اداره اوقاف صومعه‌سرا در طول سال جاری، یادآور شد: امسال طبق سیاست‌های اجرایی جدید سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان مبنی بر نوسازی بقاع متبرکه مقرر شده تا برای هر بقعه در حال بازسازی مبلغ 30 میلیون تومان اعتبار اولیه پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اعتبارات دولتی برای نوسازی بقاع متبرکه نیازمند کمک‌های مردمی برای اجرای این طرح‌ها هستیم.

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا با اشاره به اینکه باید طبق نیاز روز جامعه به موقوفه‌ها توجه شود، تصریح کرد: اوقاف بهترین تعاونی و خیرخواهی در مقوله موقوفه و اماکن وقفی است.

وی، از وجود 81 موقوفه در صومعه‌سرا خبر داد و اذعان داشت: از تعداد موقوفات صومعه‌سرا، 72 موقوفه متصرفی و 9 موقوفه غیر متصرفی دارای متولی است که تمام آنها زیر نظر اداره اوقاف این شهرستان قرار دارند.

وی به دیگر برنامه‌های اداره اوقاف صومعه‌سرا در راستای ساماندهی بهتر و بیشتر موقوفه‌های این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: از سال آینده طرح به‌روز رسانی اجاره‌های اماکن و اراضی موقوفه به منظور ایجاد درآمد بیشتر موقوفه‌ها در این شهرستان اجرایی می‌شود.

خادم‌شریف، درباره اجرای طرح الکترونیک در بخش اداری و چارت سازمانی اوقاف و امور خیریه استان، گفت: این طرح در راستای به‌روزرسانی خدمات اجرایی و اداری، نامه‌نگاری‌های الکترونیکی و اسکن و آرشیو تمام اطلاعات موقوفه‌ها در صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

وی، عدم اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع را از دلایل اصلی و مهم در کاهش وقف در شهرستان‌ها دانست و افزود: بیش از 70 درصد از کل موقوفه‌های صومعه‌سرا دارای مطالبات معوقه است.

این مسئول با تصریح بر اجرای دیگر فعالیت‌ها در این شهرستان اذعان داشت: سنددار کردن بقاع متبرکه، مساجد و موقوفه‌ها از جمله این برنامه‌ها در اداره اوقاف صومعه‌سرا است که بسیاری از مشکلات مالکیتی را از بین می‌برد.

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا از وجود یک‌هزار هکتار اراضی موقوفه در این شهرستان خبر داد و متذکر شد: تمام این اراضی موقوفه دارای سند وقفی هستند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول