اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا خبر داد

کشف صد درصدی خودروهای سرقتی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از کشف صد درصدی خودرو‌های سرقتی در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

کشف صد درصدی خودروهای سرقتی در صومعه‌سرا

به گزارش خبر گزاری فارس از صومعه‌سرا، فریدون آقایی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با تبریک آستانه فرارسیدن سال نو اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید شاهد قانونمندی، اخلاق‌مداری و امنیت بیشتری در جامعه باشیم.

وی با اشاره به امنیت دوران انتخابات مجلس نهم در صومعه‌سرا اظهار داشت: مشارکت بالای مردم صومعه‌سرا در انتخابات اخیر نشان از شور و نظم سیاس، همکاری مردم و مسئولان و مشارکت کاندیداهای این شهرستان بوده است.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا مشارکت مردم در انتخابات همراه با رعایت اخلاق اجتماعی را سیلی محکمی به تمام ترفندها و شایعه‌افکنی‌های دشمنان عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در صومعه‌سرا تصریح کرد: ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با هنجارشکنان از مهم‌ترین اهداف کاری نیروی انتظامی است.

آقایی با اشاره به چهارشنبه آخر سال و برخی خطرهای احتمالی خاطرنشان کرد: بر هم زدن سلامت جسمی افراد و سلامت روانی جامعه در شب چهارشنبه آخر سال موجب بروز خطرهای جبران‌ناپذیری می‌شود که در برخی موارد فرد را از انجام آن تا پایان عمر پشیمان می‌کند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نقش مهمی در تربیت و کنترل نوجوانان و جوانان خود دارند، افزود: در مرحله نخست باید از طرف خانواده‌ها اقدام‌های پیشگیرانه انجام شود.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا حضور و اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌ها را در راستای افزایش بصیرت و آگاهی خانواده‌ها و جامعه بسیار حیاتی و ضروری دانست.

وی از ممنوعیت ورود هر نوع وسیله نقلیه موتوری به مرکز شهر تا پایان شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و تاکید کرد: طبق قانون هر فردی که این شب با هیاهو و جنجال و حرکت‌های غیر متعارف یا با تعرض به افراد موجب خدشه در نظم و آرامش عمومی و فعالیت مردم شود به حبس از سه تا یک سال و 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

آقایی به کشف و ضبط انواع مواد محترقه و دستگیری عاملان فروش آن در صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: بالغ بر 8 هزار عدد از انواع مواد محترقه دست‌ساز در چند روز اخیر در صومعه‌سرا کشف و ضبط شده است.

وی پلمب 15 باب واحد صنفی متخلف و دستگیری 12 نفر را از دیگر اقدام‌های نیروی انتظامی صومعه‌سرا در راستای مبارزه با خرید و فروش مواد محترقه در این شهرستان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا شناسایی دو حریق عمدی و دستگیری دو نفر متخلف، پیگیری پنج فقره سرقت و دستگیری سارقان آنها و اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر را از جمله عملیات انتظامی برای برقرار امنیت اجتماعی در این شهرستان برشمرد.

وی درباره میزان سرقت‌های احتمالی و مبارزه با وقوع آن در صومعه‌سرا اظهار داشت: بیش از 80 درصد از وقوع سرقت‌ها در صومعه‌سرا ناشی از بی‌توجهی و سهل‌انگاری شخص مالک به ویژه مالکان خودروهاست. آقایی از کشفیات صد درصدی خودروهای سرقتی با اجرای سریع طرح‌های مهار در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا در راستای اجرای طرح مهار رتبه نخست استانی را دارد.

وی با اشاره به کنترل فضای ترافیکی و امنیتی شهری نیز بیان کرد: فضای ترافیکی و امنیتی منطقه شهری صومعه‌سرا علاوه بر همکاری نیروهای انتظامی با استفاده از سه دوربین در سه خیابان پرتردد کنترل و بررسی می‌شود.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا، به برخی اقدام‌های جدید این ارگان برای ارتقای امنیت و آرامش اجتماعی اشاره کرد و افزود: طبق بخشنامه جدید تمام اسباب‌کشی خانوارها با هدف پیشگیری از سرقت، نظارت و محافظت از اموال افراد باید با نیروی انتظامی هماهنگی شود.

وی با تصریح بر اینکه مبارزه با ادوات ضد فرهنگی از وظایف خطیر انتظامی به شمار می‌رود، یادآور شد: جمع‌آوری و ضبط تجهیزات ماهواره‌ای و گیرنده‌های ضد فرهنگی از جمله این وظایف است.

به گفته آقایی تمام ماهواره‌های ساختمان‌های صومعه‌سرا جمع‌آوری شده است و در حال حاضر هیچگونه دستگاه ماهواره‌ای به صورت آشکار در بام ساختمان‌های بلند این شهرستان دیده نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروزی بیان داشت: برپایی گشت‌های محسوس و غیر محسوس و گشت‌های آگاهی، برپایی سه چادر یا ایستگاه پلیس در منطقه ورودی تولم شهر، جنب ساختمان ارشاد اسلامی و پارک ابریشم و اجرای طرح ارتقای امنیت مسافران نوروزی از جمله این فعالیت‌هاست.

وی اضافه کرد: مسافران نوروزی علاوه بر بررسی و انتقال شکایت‌ها و پیشنهادهای امنیتی ایام نوروز می‌توانند راهنمای فضاهای گردشگری و اسکان خود در صومعه‌سرا را نیز از این ایستگاه‌های پلیس دریافت کنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول