اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اردبیل:

160 ناظر ساخت و ساز روستایی را رصد فنی می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 160 ناظر نظام فنی روستایی قوام و استحکام ساخت و ساز مساکن روستایی را به صورت فنی و کارشناسی شده رصد می‌کنند.

160 ناظر ساخت و ساز روستایی را رصد فنی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی عبدالله‌زاده در مراسم آغازین طرح آموزش دوره‌ای ناظران نظام فنی روستایی در خلخال اظهار داشت: ما با تکیه بر توانمندی این نیروها و اعتماد به نقش‌آفرینی آنها سعی داریم ضریب ایمنی و استحکام بناهای مورد مرمت شده روستایی را تقویت و توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: شاخص‌‌های پایداری در مساکن روستایی در ارتقای سطح زندگی و رفاه آنها مؤثر است و این خود از مهاجرت‌های بی‌رویه جلوگیری می‌کند.

عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: در زمان اجرای مقاوم‌سازی مساکن روستایی نه تنها از مهاجرت‌ها کاسته شده بلکه شاهد افزایش مهاجرت‌های معکوس از شهرها به روستاها بودیم.

این مسئول به برگزاری آموزش‌های دوره‌ای ناظران نظام فنی روستایی در مناطق مختلف اشاره کرد و ادامه داد: هدف از اجرای این دوره‌ها و استقرار آموزش‌ها ارتقای کمی و کیفی تولید مسکن در مناطق روستایی است تا در برابر زلزله و حوادث دیگر قوام و دوام داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر ناظران نظام فنی روستایی با دید فنی و علمی به ساخت و سازها توجه داشته باشند به ارتقای کیفیت و کمیت واحدهای احداثی براساس استانداردهای لازم دقت و نظارت واقعی می‌شود.

به گزارش فارس، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اردبیل وجود نیروهای متخصص را در این امر یک ظرفیت بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: وجود نیروهای متخصص در امر نظارت و رعایت اصول فنی بسیار مهم و دارای جایگاه ارزشمند است.

عبدالله‌زاده افزود: اگر این امر در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات و معایب احتمالی در این حوزه برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: رعایت کامل ضوابط و آیین‌نامه‌های نظام مهندسی در اجرای پروژه‌های مسکونی روستایی توجه بیشتر و تلاش‌های گسترده‌ای را می‌طلبد.

عبدالله‌زاده لحاظ کردن ویژگی‌های اقلیمی، توپوگرافی، جغرافیایی و آب و هوایی را از عوامل اصلی در ساخت و سازهای مسکن روستایی و توجه به مقاوم بودن آنها را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: در کنار توجه به مقررات اجرای عملیات ساختمانی، اسکلت، سقف، سفت‌کاری و نازک‌کاری شرایط و بستر انجام این فعالیت‌ها بسیار ضروری است که نباید از دید ناظران فنی روستایی نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول