اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون تأکید کرد

رعایت نمادهای اسلامی در ساخت و سازها

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون گفت: وجدان کاری و نظارت دقیق و مستمر و رعایت مسائل ریزه‌کاری و نمادهای اسلامی در ساخت و سازها باید سرلوحه کار نظام مهندسی قرار گیرند.

رعایت نمادهای اسلامی در ساخت و سازها

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند عصر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه خدمات مهندسی ساختمان در شهرستان کازرون در سخنانی اظهار داشت: چگونگی ساخت و ساز خانه و مسکن بر روی فرهنگ عمومی جامعه و هم‌چنین عواطف و احساسات و ذوق انسان‌ها تأثیر فراوانی دارد.

وی افزود: جامعه ما در گذشته یک ساخت و ساز سنتی داشته است و امروزه باید تلاش شود با رویکرد علمی جدید با سنت خود تلفیق داشته باشیم.

امام  جمعه کازرون در ادامه با بیان اینکه نظام مهندسی باید نماد اسلامی و سنتی را در ساخت و سازهای خود رعایت کند گفت: مهندسان و معماران ساخت و سازها باید مسلح به علم روز باشند و طوری در طراحی و نقشه‌کشی و معماری سازه‌های خود عمل کنند که لطمه به معماری سنتی وارد نشود.

خرسند کار نظام مهندسی را علاوه بر حرفه و فن یک کار هنرمندانه قلمداد کرد و افزود: اگر کار مهندسی و معماری توأم با هنر باشد هم مورد تحسین قرار می‌گیرد و هم باعث درآمدزایی آن می‌شود.

وی به روی آوردن جامعه به آپارتمان‌نشینی و انبوه‌سازی از روی اجبار اظهار تأسف و خاطرنشان کرد: دولت و برنامه‌ریزان کلان کشور باید در این مورد تدابیری بیاندیشند تا این رویه به عنوان الگو در جامعه معرفی نشود.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش از بی‌توجهی نظام مهندسی این شهرستان در نظارت در ساخت و سازها گلایه و بیان کرد: اگر در نظارت بی‌توجه باشیم و به وظیفه خود عمل نکنیم پیش خدا و وجدان خود مسئول هستیم.

فرماندار شهرستان کازرون در این مراسم نیز در سخنانی اظهار داشت: کار و هنری که نظام مهندسی متولی آن هستند، قبل از توسعه، ارتباط به حیات، روح، روان و جسم انسان‌ها دارد.

الیاس محمدی خطاب به مهندسان و معماران ساخت و ساز گفت: شما اقشاری هستید که به لحاظ کمی و کیفی علاوه بر توسعه جامعه و زیباسازی، کیفیت حیات انسانی در گرو کار شما است.

وی افزود: مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده نظام مهندسی است بنابراین باید همیشه مواظب باشید و خود را به مسائل روز همراه کنید.

فرماندار کازرون با انتقاد از نگاه اقتصادی برخی  به این مسئولیت خطیر خاطرنشان کرد: همین نگاه باعث بروز مشکلاتی شده است و کارها از روی حساب شده و اساسی انجام نمی‌گیرد.

وی به نظام مهندسی تأکید کرد که در تعیین نوع مصالح ساختمانی و ابزارآلات با مرغوب دقت لازم را داشته باشند.

علی اکبر مؤذنی رئیس دفتر سازمان نظام مهندسی شهرستان کازرون در ادامه این مراسم اظهار داشت: امسال مقارن با بیستمین سال نظام مهندسی در این شهرستان است که به همین مناسبت از پیشکسوتان این عرصه تجلیل می‌شود.

وی افزود: گرچه وضعیت موجود نظام مهندسی در این شهرستان مطلوب نیست اما نسبت به شهرستان‌های دیگر فارس بسیار دور نیستیم.

مؤذنی اضافه کرد: در نظام مهندسی کازرون در حال حاضر بیش از 400 عضو و 50 کاردان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه خدمات مهندسی ساختمان در شهرستان کازرون تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول