اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث‌ فرهنگی استان مرکزی:

برای نخستین‌بار در کشور جمعه‌بازار صنایع دستی در اراک راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: برای نخستین‌بار در کشور جمعه‌بازار صنایع دستی در شهرستان اراک راه‌اندازی خواهد شد.

برای نخستین‌بار در کشور جمعه‌بازار صنایع دستی در اراک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مجتبی رضوانی افزود: این بازارچه در مصلای شهرستان اراک با همکاری ستاد اقامه نماز استان مرکزی، تعاونی‌های صنایع دستی استان و ستاد نماز جمعه شهرستان اراک راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این بازارچه در تعطیلات نوروز به مدت 13 روز دایر خواهد بود اضافه کرد: این بازار در طول سال در روزهای جمعه در محل مصلی نماز جمعه شهرستان اراک دایر است و شهروندان و نمازگزاران اراکی می‌توانند از آن خرید کنند.

رضوانی به تعداد غرفه‌های این بازار اشاره کرد و افزود: این جمعه‌ بازار در مرحله اول با 15 غرفه راه‌اندازی خواهد شد، اما به مرور زمان تعداد این غرفه‌ها به 70 غرفه افزایش خواهد یافت.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه در هر غرفه 3 هنرمند می‌توانند هنرهای سنتی و صنایع دستی خود را عرضه کنند اظهار داشت: در این جمعه ‌بازار امکان فعالیت بیش از 200 هنرمند صنایع دستی فراهم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور فعال ناظرین افتخاری و راهنمایان محلی استان مرکزی در نوروز خاطر نشان کرد: بیش از 700 کارت شناسایی ناظرین افتخاری و راهنمایان محلی به منظور راهنمایی به مسافرین نوروزی در ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی صادر شد.سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ناظرین افتخاری استان مرکزی و راهنمایان محلی (بلد) در ایام نوروز برای همکاری در ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی در تمامی شهرستان‌های این استان فعال شدند.

رضوانی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد تسهیلات سفر کشور یک فرمت یکپارچه برای کلیه استان‌ها در نظر گرفته شده و به استان‌ها ارسال شد که پس از معرفی و ارسال اسامی ناظرین افتخاری و بلدهای محلی استان، اداره کل اقدام به صدور کارت شناسایی کرد.به گفته وی در نوروز امسال بیش از 100 ناظر افتخاری و 600 بلد محلی برای راهنمایی به مسافرین نوروزی در ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول